torsdag 6 juli 2017

Helgfrågan v. 27

Tack Mia för att du fortsätter med Helgfrågan även nu under sommaren!


Vilken bok är du mest nyfiken på ur din sommarbokhög?
Alltså jag har väldigt svårt att välja just en bok utan jag tänker vara lite fräck och svara att jag ser fram emot varenda bok just nu!
Härlig känsla kan jag lova.

Några som jag kanske ser fram emot lite extra är de böcker jag valt ut till sommarens Läs-a-lot.



Bonusfråga: Vad ska du på semestern? Finns det någon plats du vill besöka?
Vi har ingen inplanerad resa i sommar vilket är jättetråkigt för jag känner verkligen för att komma bort ett tag.
Sambon kommer nog arbeta hela semestern så det blir väl kortare dagsutflykter bara.

Jag är inte så mycket för att flyga eller att åka långt bort men Gotland hade jag gärna besökt.
Har varit där ett par gånger för länge sedan och vill gärna åka tillbaks!

25 kommentarer:

  1. Ibland får man vara fräck!

    SvaraRadera
  2. Oj va lika våra svar är! Maken tar sen semester så vi gör bara dagsutflykter och ska inte åka någonstans. Och jag skulle också vilja åka till Gotland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gotland är ju en fantastisk plats. I alla fall vad jag minns :)

      Radera
  3. Jag ska vara hemma och förhoppninsvis läsa en hel del. Blandad kompott av böcker där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får det riktigt trevligt!

      Radera
  4. Jag har inte läst något av Barlach, men för bara några timmar sedan bestämde jag att Konsten att vara Caroline ska bli nästa bok att läsa. Jag behöver något lättsamt och jag hoppas den är det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra, hoppas du kommer gilla den:)

      Radera
  5. Det finns så mycket böcker en vill läsa. :)

    SvaraRadera
  6. Skuggan av ett år var en sån där mysig bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den känns ganska mysig men även lite mystisk än så länge.

      Radera
  7. Gotland lockar även mig. Dina böcker ser verkligen mysiga ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känns som en bra blandning :)

      Radera
  8. Härlig känsla, att se fram mot varenda bok :-) Jag är inte där just nu, men jag har ju sett att det kommer en flod av böcker i augusti som jag verkligen, verkligen vill läsa.

    Tråkigt att inte ha möjlighet att resa iväg när man gärna vill. Ibland behöver man miljöombyte. Men dagsutflykter kan nog bli lika mysiga och spännande. Jag insåg att jag blivit hemmablind, och fick familjen med mig på olika turer runt i våra hemtrakter, ungefär som när man är turist i ett annat land. Jag läste på innan, som jag brukar göra när vi reser utomlands, och fotade och fikade och verkligen tog in vad jag såg. Det var jättemysigt och det kommer att bli fler gånger :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trist när man inte kommer i väg men samtidigt kan man hitta mycket mysigt i närheten också!

      Radera
  9. Gotland är jättefint. Fårö är så speciellt. Bokhögen växer ständigt och jag får välja lite efter lånetid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Gotland är verkligen fint och hoppas att få komma dit någon gång i gen!

      Radera
  10. Ja visst kan det va svårt att välja med så mycket bra i bokhögen. ;)

    SvaraRadera