onsdag 5 juli 2017

På andra sidan förlåtelsen av Thordis Elva och Tom Stranger


Det här är en bok jag inte tänker skriva allt för mycket om.
För mig var det en ganska jobbig läsupplevelse eftersom ämnet i boken väcker ganska mycket känslor och tankar.

När Thordis är 16 år så blir hon våldtagen av sin pojkvän Tom men hon anmäler aldrig detta utan bär det inom sig.
Många år senare kontaktar hon Tom och de börjar att maila varandra vilket leder att de till slut bestämmer sig för att träffas i gen.

Jag tycker att den är bra skriven och jag beundrar verkligen Thordis Elva för att kunna göra den här resan och ta ett steg mot en förlåtelse.
Samtidigt känner jag under läsningen att det är alldeles för utdraget och för mycket detaljer.

Är du intresserad av att veta mer om boken så kika in på Adlibris eller Bokus.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst boken, däremot såg jag ett TEDtalk med de bägge två :)

    SvaraRadera
  2. Jag har precis läst ut den här boken jag med och jag håller med dig om att den kändes för utdragen och detaljerad samtidigt som det känns som en viktig bok och jag är imponerad av den process de gått igenom.

    SvaraRadera