måndag 31 juli 2017

Vattnet drar av Madeleine Bäck

Beskrivning från Adlibris:

"Kroppen av en kvinna hittas vid Malmjärn i Gästrikland. Har det något med den illegala sprithandeln att göra? Eller stölden av den värdefulla madonnan i Ovansjö kyrka? Något har förändrats i bygden under den här helvetesvarma sommaren. Det känns i själva luften. Som ett elektriskt stråk av begär och desperation. Det som legat dolt i hundratals år har vaknat igen."

Mina tankar:

Nu är det ett par veckor sedan jag lyssnade på Vattnet drar så jag har glömt lite av handlingen men vad jag minns är att jag kände mig väldigt splittrad till den här historien.
Hade hört så mycket gott om den och att den skulle vara superläskig så det är klart att jag blev nyfiken men jag vet inte.

Det var en sådan konstig bok och fanns inte någon karaktär som jag gillade direkt.

Jag drog mig till och med för att lyssna på den, MEN när jag väl lyssnade så tyckte jag om den och kände hela tiden en längtan att få reda på hur det skulle gå.
Men sen var det samma visa igen nästa gång jag skulle lyssna så ville jag inte men när jag väl började så var jag fast i historien.

Jättesvårt  och jag kan inte påminna mig att jag känt så för någon bok tidigare.

Jag vill lyssna på fortsättningen för det var inte att jag tyckte boken var dålig utan jag kan helt inte enkelt sätta fingret på vad det är.

Betyg:

Lika svårt här att sätta ett betyg men det lutar mot 3/5
Under tiden jag lyssnade en femma helt klart men mellan lyssningarna en etta så det får bli ett medelbetyg.

Jättekonstig och svamlig recension, jag ber om ursäkt för det men vet inte hur jag ska beskriva det bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar