tisdag 16 februari 2016

Fånge i hundpalatset av Martina Haag


Beskrivning från Adlibris:

Fånge i Hundpalatset ger dig svar på livets stora gåtor, som till exempel hur man mår om man mölar i sig ett kilo kött och en liten, liten bit majskolv, och vad man ska göra om man känner att man måste smygoperera sin man inne i huvudet. Om hur det var att vara mamma på neandertaltiden och hur man känner sig när man strippar framför självaste prins Daniel. Varför gömmer sig Martina i mörkret när det ringer på hennes ytterdörr? Och vad betyder egentligen ekobrottsling? Och vad är det som bor nere i källaren hemma hos familjen Haag? Varför brinner det på hotellet när familjen Haag ­semestrar? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset?

Mina tankar:

Efter att ha läst boken Det är något som inte stämmer av Martina Haag så ville jag genast läsa mer av henne.
Började lyssna på Fånge i Hundpalatset och jag bara älskar den.
Nu är inte detta samma genre som Det är något som inte stämmer är, och kommer inte ens i närheten av samma känslofyllda läsupplevelse men det är bra ändå.


Martina beskriver vardagliga situationer på ett fruktansvärt roligt sätt och jag skrattar högt på mina promenader med boken i örat.

Är väldigt osäker på om jag hade gillat det här lika mycket i skriven form men att lyssna på Martinas egna inläsning av boken är fruktansvärt underhållande.

Betyg:

4/5

Boken finns att köpa på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar