onsdag 17 februari 2016

Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk



Beskrivning från Adlibris:

Mordutredaren Mia Krüger har lämnat polisen och bosatt sig på en ö. Dit kommer hennes gamle kollega, den godmodige kriminalkommissarien Holger Munch, för att övertala henne att återvända till jobbet. Han behöver hennes hjälp i ett skrämmande och besynnerligt fall. En flicka har hittats hängande livlös i skogen med en skolväska på ryggen och en lapp om halsen: ”Jag reser ensam.”
Mycket pekar på att den hänsynslösa mördaren kommer att slå till igen och Krügers efterforskningar leder till ett sex år gammalt fall där ett spädbarn kidnappats från en förlossningsklinik.
Men utredningen blir mer personlig än vad Munch och Krüger har tänkt sig. Och snart går det upp för dem att de själva blivit en bricka i mördarens cyniska dödsspel.


Mina tankar:

Det här var en bok som jag läste för ett tag sen.
Tyvärr glömde jag bort att recensera den och nu känns det som jag glömt bort lite av handlingen.
Vet att jag iallafall tyckte den var spännande och bra även om den i bland kändes lite omständlig och lämnade en del frågetecken efter sig.
Var en del saker som hände i boken som man inte alls fick svar på och det gjorde att jag blev lite besviken.

Men för övrigt så tyckte jag den var helt okej och jag gillade verkligen Mia.
Har kommit på att jag har en förkärlek för kvinnliga poliser som inte alltid följer chefens order.
Tror att det kommer en bok till om Mia och Holger snart och den kommer absolut hamna i min läshög för trots att jag inte riktigt är övertygad vill jag absolut läsa mer.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus


3 kommentarer:

  1. Jag ser också fram emot fortsättningen :)

    SvaraRadera
  2. Jag har den oläst i min bokhylla. Fick den av en kompis. Dags att läsa den snart.

    SvaraRadera
  3. Jag blev totalt uppslukad av denna och snart kommer uppföljaren! :)

    SvaraRadera