fredag 26 februari 2016

Bokbloggsjerka 26 – 29 februari

Vart tar veckorna vägen kan man fråga sig när det redan är fredag igen!
Den senaste veckan har jag varit jättedålig på att läsa då jag helt har snöat in mig på Game of thrones och faktiskt börjat se om hela serien igen..
Hoppas får lite mera läst i helgen men nu till något annat nämligen Bokbloggsjerkan!

Den här veckan är det Koko som undrar följande:



Vad anser du om fanfic överlag och har du några bra lästips inom den genren?

Jag har inte läst så väldigt mycket fanfic för att egentligen tycka något om det.
Det jag har läst är ju Femtio nyanser serien av EL James som började som en fanfiction av Twilight och lika så de två första böckerna i After serien av Anna Todd som från början var fanfiction av One Direction.

Det som jag har läst har jag iallafall gillat men jag har egentligen inte tänkt på att det är fanfiction från början.

Mina lästips får ju bli de böcker jag nämnde här ovan.

Ursäkta för lite luddigt inlägg i dag, ska nog ta helg nu!



13 kommentarer:

  1. Åh vad underbart att se igenom hela serien! :) Har inte heller sån värst koll på det här ämnet. Tänker att det kan förekomma till en viss gräns, men skulle nog tycka att det kändes märkligt att läsa någon annans fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Jag läser fanfiction ibland och tycker det är rätt så kul :) Todds bok har jag tänkt läsa, men jag visste inte att det var fanfiction från början :)

    SvaraRadera
  3. Jag är positiv till fanfic. Och jättesugen på att kolla igenom Game of thrones från början.

    SvaraRadera
  4. Jag borde nog läsa mer fanfic så kanske jag började föstå mer om genrén.

    SvaraRadera
  5. Älskar fanfiction och det är coolt när fanfic blir böcker. :)

    SvaraRadera
  6. har lärt mig mycket denna fredag!

    SvaraRadera
  7. Får kolla upp Anna Todd... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Får kolla upp Anna Todd... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Litterära blinkningar mellan böcker är alltid kul, tycker jag

    SvaraRadera
  10. Fanfiction av One Direction? Det hade jag ingen aning om :-)

    SvaraRadera
  11. Jag gillar inte alls idén :)

    SvaraRadera
  12. Ja just ja Anna Todds böcker glömde jag!

    SvaraRadera