torsdag 25 februari 2016

Står dig ingen åter av Anna Karolina


Beskrivning från Adlibris:

En kvinna mördar sin sjuåriga dotter och polisen hittar ingen annan förklaring än att hon var påverkad av det hallucinogena preparatet "badsalt", även känt som "kannibaldrogen" MDPV. När flera liknande mord sker i Stockholm blir det polisens högsta prioritet att komma åt den som levererar den livsfarliga drogen, maffialedaren Milorad Kraljevic.

På eget bevåg nästlar sig den unga ambitiösa polisen Amanda in i kretsarna kring maffialedaren. Risken att bli avslöjad är stor. Och inte blir den mindre när Adnan dyker upp igen. De har haft ett hemligt kärleksförhållande, men han har under några år varit på flykt från rättvisan som misstänkt polismördare. Att han är far till hennes tvillingar har hon lyckats hålla hemligt till nu. Men när ett av barnen blir kidnappat sätts allt på spel.

Samtidigt är ett nytt parti "badsalt" på väg in i landet och risken är hög att drogen skördar nya offer.


Mina tankar:

Jag gillade verkligen Anna Karolinas första bok Stöld av babian men frågan är om inte den här är snäppet bättre.

Vi får åter igen träffa på Amanda och Adnan och det har gått ett par år sedan händelserna i första boken.
Även om jag gillade att Amanda arbetade lite utanför lagen i tidigare bok kan jag tycka att hon är riktigt dum i den här.
Vissa beslut hon tar och saker som hon gör känns inte så vidare smarta.
Samtidigt kräver situationen och hennes barns säkerhet att hon tvingas göra extrema saker.

Står dig ingen åter är väldigt spännande och en riktig bladvändare.
Rekommenderas till er som vill ha en fartfylld och actionpackad deckare att läsa

Betyg:

4,5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

4 kommentarer:

  1. Jag gillade också Stöld av babian så den här vill jag absolut läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här var ju tom med bättre än första boken tyckte jag.

      Radera
  2. Yay vilket betyg! Ska nog verkligen försöka trycka in den i mars månads läsplaner :)

    SvaraRadera