torsdag 18 februari 2016

Disclaimer av Renée Knight


Beskrivning från Adlibris:

En dag ligger en bok på Catherines nattduksbord. När hon börjar läsa inser hon med fasa att boken handlar om henne, och om en hemlighet hon dolt i 20 år. Bara en annan person visste om vad som hände den där sommardagen, men den personen är död sedan länge. Bokens författare har dessutom byggt vidare på historien och det mardrömslika slutet gör Catherine panikslagen. Samtidigt som Catherine inser att hennes enda hopp är att konfrontera sitt förflutna börjar hennes värld att falla samman.

Mina tankar:

Ännu en bok där mina allt för höga förhoppningar kanske förstörde läsupplevelsen lite.
Jag menar intrigen och handlingen till den här boken borde ju passa mig perfekt men det är något som inte riktigt klaffar.
Vet inte om det är språket eller vad det är men jag upplever hela boken som tråkig.
Dessutom så gillar jag ingen av karaktärerna alls och det gör ju inte saken bättre.

Början är väldigt spännande men sen stannar det. Tycker det känns alltför långsamt och händelsefattigt.

Mot slutet så ville jag inget annat att den skulle ta slut så jag dels kunde få reda på hur det skulle sluta men också för att få läsa något annat.

Så nej det här var ingen bok som passade mig helt enkelt.

Betyg:

2/5

Köp  boken på Adlibris / Bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar