måndag 8 februari 2016

Sjuka själar av Kristina Ohlsson



Beskrivning från Adlibris:

Först sattes träd i brand. Sedan öppnades portarna till helvetet.
Lukas försvinner några dagar innan han ska ta studenten. Tre veckor senare hittas han medvetslös med stora skador. Ingen förstår vad som hänt honom. Inte ens han själv. Det enda han och alla andra vet är att ytterligare två personer försvunnit på samma sätt. Men Lukas är den enda som har kommit tillbaka.
Tio år senare återvänder han till sitt föräldrahem, plågad av ovissheten om vem som en gång förstörde hans liv. På andra sidan gatan bor en man som aldrig förlikat sig med att han inte fick veta vad som hände hans dotter Fanny. Och som tror att Lukas har svaret.
Samtidigt flyttar Anna och David in i den gamla prästgården. Här ska de börja sitt nya liv. Men huset väcker stark oro hos Anna. När hon senare hittar ett järnkors nedgrävt i trädgården förstår hon att det finns någon som vill dem illa. Riktigt illa. Anna försöker vettskrämd rädda både sig själv och David. Men är det redan för sent?


Mina tankar:

Jag har egentligen bara en sak att säga om den här boken: LÄS, du kommer inte bli besviken!

Det är inte ofta jag bli skrämd när jag läser böcker men det här är så nära en "nagelbitare" man kan komma.
Spänningen byggs upp mer och mer och tillslut är det omöjligt att sluta läsa även om jag ibland vill gömma boken i garderoben för att den är så skrämmande så fortsätter jag att läsa.

Kristina Ohlsson lyckas verkligen med att bygga upp en stämning som heter duga och karaktärerna i boken är både trovärdiga och intressanta.
Vem kan man egentligen lita på och vad var det som hände med personerna som försvann?

Spänningen håller i sig ända till slutet och när jag slår igen boken så är det med en tanke att jag verkligen hoppas att Kristina Ohlsson skriver mer skräck för det här bemästrar hon verkligen!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack till Piratförlaget för boken!

9 kommentarer:

  1. Jaa hoppas också hon skriver mer skräck! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är glad att jag har 5 olästa böcker kvar i en annan serie av henne :)

      Radera
  2. Åh, läste bara betyget eftersom jag själv ska läsa den inom kort men nu blev jag ännu mer nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Den här har jag planerat att läsa men kanske väntar jag till pocketversionen så att jag kan köpa den :)

    SvaraRadera
  4. Den här måste jag ta tag i och läsa men fick den som e-bok och i jätte konstigt format så den är lite jobbig att läsa :(

    SvaraRadera
  5. Visst var den väldigt bra. Håller helt med om det!

    SvaraRadera
  6. Håller med. Kanon. Bara synd på slutet.

    SvaraRadera