torsdag 10 december 2015

Adventsläsning – en enkät


Hittade den här enkäten hos Johannas deckarhörna och det är ju alltid trevligt med lite "juliga" frågor.

Vilka böcker/ vilken bok är den bästa du har läst i höst?
Den absoluta bästa boken jag läst i höst är Sanningen om fallet Harry Quebert av 
Joël Dicker. 
Här hittar ni en recension på den!

Vilken är din favorit-julsång?
Tror inte jag har någon favorit faktiskt, finns många som jag gillar men inte mer än någon annan.

Vilka böcker planerar du att läsa i december? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning?
Hoppas att hinna med några recensionsexemplar innan året är slut men har inte bestämt något helt vad det blir.
Förra året läste jag God jul av Jonas Karlsson och den kanske jag läser i år igen.

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?
Just nu så känner jag att jag har så många olästa böcker som jag vill läsa så av tomten i år så önskar jag mig annat!

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du?
Spelar ingen roll :)

Glögg eller julmust, om du måste välja?
Är inte så jätteglad i glögg så det kan jag klara mig utan, tycker egentligen inte om julmust heller så mycket men kan tycka att det passar till julmaten.

Har du någon bok som du sparat för att läsa under eventuell julledighet?
Sista riket av Brandon Sanderson och Odinsbarn av Siri Pettersen är två böcker jag "sparat" lite till längre ledighet.

Knäck eller Aladdinask?
Alladinasken kanske, även om det är få bitar som jag faktiskt gillar..

Hur gör vi med julpyntet. Får tomtar och gran respass redan efter Annandagen eller plundrar vi på Tjugondagknut?
Låter allt vara kvar så länge det bara går!

2 kommentarer:

  1. Tegelstenar passar ju bra under en längre ledighet :)

    SvaraRadera
  2. Kanske ska försöka läsa den där om Harry Quebert som väntat så länge nu i jul. Vi får se! Roligt att läsa dina svar, hoppas du får en fin jul :)

    SvaraRadera