söndag 6 december 2015

Eld och djupa vatten - En smakbit

I dag är det andra advent men någon julstämning känner jag inte.
Regnet öser ner ute och det blåser som bara den.
Vi hade lite funderingar på att åka på julmarknad i dag men i det här vädret så tror jag det är skönast att stanna hemma.

Det passar mig ganska bra ändå eftersom då får jag lite mer tid till att läsa!

Läser just nu Eld och djupa vatten av Camilla Grebe och Åsa Träff.



Min smakbit kommer från sidan 19 i boken:


"För en kort stund blir han stilla. Vet inte vad han ska göra. Sedan börjar han bulta på dörren med den svarta dörrklappen.
Han börja skrika. Ropa på mamma och pappa.
Men fortfarande kommer ingen och låser upp. Och på övervåningen fortsätter ljuset att röra sig allt snabbare. Vitt, gult och orange.
Ljuset som är eld."

Nyfiken på fler smakbitar? Kika in här!

26 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten Något av de här författarna skulle jag vilja läsa
    Vi skippar också julmarknaden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns skönast att hålla sig inne i dag!

      Radera
  2. Hade också lösa planer på att åka in till stan och titta, men vädret inbjuder inte alls till några utomhusaktiviteter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att missa julmarknaden men går man ut så blåser man väl bort :)

      Radera
  3. Hu, tack för otäck smakbit. Utökad lästid verkar väl toppen för dagens väderlek. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Har läst ett par tidigare böcker av Grebe & Träff, gillade. Mer lästid ja tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar inte nej till mer lästid men det är mysigt mer julmarknad också!

      Radera
  5. Men usch otäckt. Tack för smakbiten. Inte så mycket julstämning här heller, samma oväder, men mycket läst :)

    SvaraRadera
  6. Jeg gleder meg til denne boken kommer på norsk. Jeg har lest de tre første bøkene av Camilla Grebe och Åsa Träff og kommer til å fortsette å lese dem så lenge de skriver :-) Ha en fin andre advent.

    SvaraRadera
  7. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  8. Läser i den just nu. Parallellt med lite annat ;) Ha en fin adventssöndag, klokt val att stanna inomhus tror jag. Julmarknad kan vara mysigt, men inte i ösregn ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä hade hoppats på uppehåll och lite lite snö :)

      Radera
  9. tack för smakebiten! ingen julmarknad här heller. regn och kraftig blåst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma som här då, hoppas du fick lite läst i stället :)

      Radera
  10. Vi har idag haft 12 plus, så tråkigt såhär i december månad, vill ha massa massa snö. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad så länge jag slipper detta regnande :(

      Radera
  11. Regnar hos oss också och det är inte precis vad man önskar sig i december. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Usch så hemsk smakbit. Jag brukada drömma mardrömmar om eldsvåda när jag var liten.

    SvaraRadera