måndag 21 december 2015

Lollo av Linna Johansson


Beskrivning från Adlibris:

Lollo och Lidija vet inte vad de vill med sina liv. De vet bara vad de inte vill: vuxenlivets konventioner och bojor, familj, jobb och leda. Efter gymnasiet väljer de istället att bara driva runt. Men nu börjar tiden rinna ut, pengarna är slut och rastlösheten plågar dem. Då äger ett oväntat möte rum. En karismatisk ledare välkomnar dem in i sin krets, där festerna avlöser varandra och pengar inte är något problem. Det ser ut som en dröm, som en plötslig och oanad utväg. Men det visar sig snart vara någonting helt annat.

Mina tankar:

Den här boken gör mig ganska ledsen. Det känns så hopplöst och karaktärernas ångest och håglöshet dryper ut från sidorna.
Jag blir frustrerad emellanåt och vill bara skrika rakt ut.
Samtidigt som jag kan förstå den där känslan att man inte riktigt vet vad man ska göra med sitt liv så blir jag irriterad på Lollo att hon inte gör något vettigt alls.

Läser i korta stunder för jag orkar inte med någon sträckläsning.

Väldigt välskriven bok med ett bra språk men kanske lite för tung och dyster för mig.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar