fredag 10 oktober 2014

Bokbloggsjerka 10 – 13 oktober

Fredag och tid för Bokbloggsjerka! 


Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?



Jag har säkert stött på massa komplexa karaktärer men som vanligt när jag ska komma på något riktigt bra svar så blir det tomt i huvudet.

Men en karaktär kommer jag att tänka på och inte för att hon kanske är den mest komplexa men eftersom jag nyss har läst om henne.
Karaktären jag pratar om är Leona från Leona - Tärningen är kastad av Jenny Rogneby.

En karaktär som jag faktiskt gillade att läsa om trots att hon var superknepig.
Vill inte berätta för mycket med risk att spoila något för er som inte läst boken.

Men jag kan säga så mycket som att hon är en väldigt udda och knepig karaktär.

En annan karaktär som jag också har upplevt som väldigt knepig och komplicerad är Bella från Twilight.
Förstod mig inte på henne så mycket men ändå så tyckte jag väldigt mycket om henne.

Trevlig fredag på er alla!


30 kommentarer:

  1. Svar
    1. Rekommendera verkligen boken om Leona!

      Radera
  2. Den har jag inte läst ÄN, men ska göra det.

    SvaraRadera
  3. Ukjente kompliserte personer!

    SvaraRadera
  4. Den här boken vill jag läsa någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag verkligen du ska göra! Tro du skulle gilla den!

      Radera
  5. Tar det som rekommendation/lästips!

    SvaraRadera
  6. Inga jag känner till. Inte än iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tillfälle att läsa Leona den är verkligen bra och spännande.

      Radera
  7. Leona var ju väldigt komplex och jag tror också anledningen till att jag kom att tänka på henne är att jag nyligen lläst boken :)

    SvaraRadera
  8. De här känner jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar du annorlunda deckare så läs Leona.

      Radera
  9. Svar
    1. Ja jag upplevde henne som väldigt komplicerad

      Radera
  10. Bella från Twilight, är hon inte lite... intetsägande och passiv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo kanske därför jag upplevde henne som komplicerad.

      Radera
  11. Leona låter som en komplex karaktär.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker också att Leona är minst sagt komplex. Jenny Rogneby har gjort ett superbra jobb med sitt romanbygge men jag tror inte att jag gillar Leona. Fast det behöver man ju inte för att det ska bli en bra roman. Jag kom att tänka på några andra. Även där en person som jag inte gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag gillar inte Leona som person men som karaktär och att läsa om henne tyckte jag var väldigt intressant.

      Radera
  13. Vill verkligen läsa boken om Leona!

    SvaraRadera
  14. Upplevde Bella som mycket svårmodig och sluten. Har ännu inte läst Leona, men känns som om det är ett måste. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar man deckare och vill ha något annorlunda så är Leona ett bra tips!

      Radera
  15. Har missat Leona, men det kanske kommer :) Upplevde inte Bella som så komplex, mitt bestående intryck av henne är "självuppoffrande".

    SvaraRadera
  16. Dem har jag inte stiftat bekantskap med - än. Så många böcker som lockar till läsning!

    SvaraRadera
  17. Inte läst ditt huvudexempel men håller med om att Bella inte är helt lätt att förstå.

    SvaraRadera