söndag 12 oktober 2014

Britt-Marie var här - En smakbit


Var tar helgen vägen kan man ju fråga sig?
I går var vi i väg på secondhand och jag köpte böcker som jag absolut inte behöver eftersom jag redan har alldeles för många olästa böcker.
Ja ni vet väl hur det är!

Nu är det söndag och dags för en liten smakbit.
Jag läser Britt-Marie var här som är Fredrik Backmans senaste bok.
Går väldigt sakta på grund av att jag inte vill att den ska ta slut..

Min smakbit kommer från första sidan i boken då Britt-Marie är på sitt första besök på arbetsförmedlingen:





"-Fyll i namn, personnummer och bostadsadress här bara!
Britt-Marie ska registreras. Som om Britt-Marie är kriminell. Som om hon kommit för att stjäla förmedlingens arbete"

16 kommentarer:

  1. Gissa om jag förstår hur det är! Var på secondhand själv igår och misslyckades med att hålla igen, kom ut med ännu en trave böcker *suck*. Att det ska va så svårt att stå emot. Backmans bok verkar ju vådligt populär, tack för en kul smakbit! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för smakebiten, den vill jag nog läsa.

    SvaraRadera
  3. Ska läsa denna så småningom, men först vill jag ju läsa Mormor...

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Lätt hänt att råka köpa på sig böcker. Särskilt om man tycker de är riktiga fynd ;)

    SvaraRadera
  5. Den skulle jag kunna tänka mig. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten, den här sträckläste jag!

    SvaraRadera
  7. Takk for smakebiten. Denne tror jeg at jeg har lest om tidligere et sted. Virket kjent

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Funderar på om jag skall ha med den på önskelistan eller inte... Jag gillade ju Ove-boken. ;) Visst är det lätt hänt att köpa på sig några böcker i second hand! (Bra att ha, och dessutom fyndpriser..)

    SvaraRadera
  9. Har läst "Ove" men inte "Mormor". Har hört att "Britt-Marie" ska vara bra. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Den här vill jag läsa men tänkte läsa Mormor först. ;)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndagskväll.

    SvaraRadera
  12. Den här boken har jag hört mycket om. Hamnar man på second-hand så spelar det ingen roll hur många olästa böcker man har hemma, man släpar hem fler i alla fall. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Likte boka om Ove så godt, så kanskje jeg leser denne også. Takk for tipset.:)

    SvaraRadera
  14. Måste se till att börja läsa lite Backman, har Ove och Mormor stående i bokhyllan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Oj vad jag längtar efter att få läsa denna!

    SvaraRadera
  16. Står i biblitekskön på den här :)

    SvaraRadera