måndag 6 oktober 2014

Kanske är det allt du behöver veta av E.Lockhart

Titel: Kanske är det allt du behöver veta
Författare: E.Lockhart
Antal sidor: 258
Förlag: Lavander Lit


Beskrivning från Adlibris:

Sjuttonåriga Cadence Sinclair Eastmans berättelse tar sin början före den femtonde sommaren. Somrarna tillbringar den förmögna familjen Sinclair på sin privatägda ö utanför kusten vid Massachusetts. Cadence älskar tillvaron på ön och framförallt älskar hon Lögnarna, som familjen kallar den sammansvetsade kvartetten bestående av Cadence, hennes kusiner Johnny och Mirren och Gat. Gat, Cadences stora kärlek.

Den femtonde sommaren händer något. Något som hon absolut inte kan minnas och som ingen vill berätta för henne. Händelsen gör sig dock ständigt påmind i form av en fruktansvärt smärtsam, kronisk huvudvärk som hon måste medicineras för. Men vad var det egentligen som hände?

Mina tankar om boken:

Den här boken är så bra.
Dels så är språket så vackert att man bli alldeles tagen när man läser och historien är så smart berättad.

Vi får följa berättelsen genom Cadence ögon och den stora frågan är vad som egentligen hände den där sommaren.

Det här är en sådan bok där man absolut ska veta så lite som möjligt om innan man börjar läsa.
Jag visste nästan ingenting förutom att boken är väldigt omtalad bland utländska bokbloggar. Alla verkar älska den här boken och nu efter jag läst den så förstå jag varför.
Trots att det är ett par dagar sen jag läste ut den så tänker jag fortfarande på den.
Historien ligger och gnager hos mig och jag kan inte riktigt förstå hur jag kunde bli så överraskad på slutet.
Hur kunde jag missa det? Alla tecken och ledtrådar fanns ju där!

Mitt råd till dig är att läs den här boken med ett öppet sinne utan att ta reda för mycket om den innan och.. Kanske är det allt du behöver veta!

Betyg: 

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus





2 kommentarer:

  1. Skriver upp denna på att läsa listan på en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tillfälle att läsa den!

      Radera