tisdag 28 oktober 2014

The Sisterhood of the World Bloggers Award

Har blivit nominerad av både Vargnatts bokhylla och Bokhyllan - Tack så mycket båda två!

Regler:

1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor



Vargnatts frågor:


1. Vilka bilderböcker gillade ni som barn?
Jag kan inte säga att jag har något speciellt minne av någon bok utan jag gillade nog de som fanns på dagis. Alfons Åberg och Pelle Svanslös läste vi mycket där. Och Astrid Lindgrens böcker har man ju alltid tyckt om!

2. En bok som du önskar att du kunde läsa för första gången igen?
Just nu önskar jag att jag hade alla Lars Keplers böcker olästa. De är så bra och jag avundas dom som har kvar de böckerna att läsa.

3. Hur ser din perfekta lässtund ut?
Lugn och ro och att man verkligen känner att man har tid att läsa. Sen är det alltid mysigt med regn och rusk ute och varmt och skönt inne.

4. Är hela din familj intresserad av böcker och läsning?
Min mamma läser väl då och då men inte så mycket som jag gör. försöker få sambon och dottern mer intresserade av böcker men det är inte så lätt.
Har inte direkt några vänner som läser heller så det är lite trist.

5. Köper du helt eller lånar på biblioteket?
Jag köper helst mina böcker men lånar i bland på biblioteket.

6. Vilken är den bästa bokpresent du fått?
Presentkort på böcker är alltid trevligt :)

7. Det flesta frågorna är ju positiva, men vilken bok har du verkligen inte gillat?
Finns säkert massa böcker jag inte gillat men en bok som heter Vad jag såg och när jag ljög av Judy Blundell vet jag att jag inte gillade iallafall.

8. Kan man ha för mycket böcker?
Nja jag vet inte, kan man det?

9. Är det någon årstid du läser mer eller mindre på?
Tror jag läser ganska jämt året runt.

10. Den absoluta bästa boken du vill berätta om för världen just nu?
Åh har så många bästa böcker men Echo & Noah av Katie McGarry är en stor favorit.


Bokhyllans frågor:

Finns det någon bok du skulle offra en arm för att få läsa en fösta gång igen?
Nej, jag tror att min arm är viktigare faktiskt ;)

Älskar du Harry Potter?
Nej. Har bara läst första boken och knappt sett filmerna så älskar han gör jag inte.
Tyckte boken var okej och jag hoppas att jag får tid att fortsätta serien men just nu känns det inte så aktuellt.

Vilken valfri bokkaraktär skulle du vilja vara mamma/pappa till?
Oj vad svårt! Inte den Vilda babyn iallafall.. 

Finaste bokomslagen någonsin?
Finns så många fina böcker så jag kan inte välja..

Är det något land du skulle vilja åka till, BARA för att du läst om det i en bok?
Irland är jag väldigt sugen på eftersom jag läst en del böcker därifrån.

Senaste boken du grät till?
Britt-Marie var här av Fredrik Backman fick mig att snyfta lite..

Ångrar du någonsin att du läser en bok?
Om boken var jättedålig kanske jag ångrar lite att jag slösade tid på den men inte annars.

Vilken är den absolut sorgligaste film du sett?
Ser aldrig sorgliga filmer eller drama överhuvudtaget.

Hur tjock ska en bok optimalt vara?
300-400 sidor kanske.

Om du var en bok, vilken skulle du vara?
Skulle nog vara en söt liten pixibok!


Eftersom det känns som alla gjort den här redan så väljer jag att inte nominera någon vidare den här gången.

5 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar, mycket vi tycker lika om :) Trist att inte ha nån att dela bokintresset med, tur du har oss andra bloggisar ;) Fast jag känner igen det för även om jag har min mamma som jag delar intresset med tycker många jag är nördig som läser mycket. Men det struntar jag i, kan ju inte gömma mina bokhyllor när det kommer folk. Men jag har inte talat om för så många att jag bloggar och inte att jag försöker skriva på ett bokmanus heller. Skönt att det finns vettigt folk på nätet att dela sitt intresse med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokmanus låter spännande! Hoppas det blir något med det! De flesta vet att jag bloggar och läser mycket, men som sagt det hade vart kul att dela intresset med någon på riktigt. I bland tvingar jag sambon att lyssna när jag pratar om mina böcker!

      Radera