lördag 25 oktober 2014

Några frågor

Hittade en enkät på Bokhora som såg kul ut!
Hoppas fler vill göra den!

1.Favoritbok i barndomen?
Vet att jag gillade Astrid Lindgrens böcker och sen när jag blev lite äldre så var det Tvilling böckerna av Francine Pascal som gällde.

2.Vad läser du just nu?
Just nu läser jag tre böcker men den jag läser mest i är Det fördolda av Hjorth/Rosenfeldt.
Riktigt spännande!

3.Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Just nu tro jag bara det är Camilla Läckbergs nya som jag väntar på.

4.Dålig bokvana?
Hmm tror inte jag har någon dålig bokvana, kanske det att jag har stökigt i mina bokhyllor kanske..

5.Vad har du för tillfället hemlånad från biblioteket?
Inget alls tro jag.

6.Har du en läsplatta?
Nej ingen riktig läsplatta bara en ipad men jag har svårt att läsa på den.

7.Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera samtidigt?
Beror lite på vad det är för böcker men jag föredrar nog en bok åt gången så jag riktigt kan sugas in i historien.

8.Har dina läsvanor ändrats sen du började blogga?
Ja det har de nog gjort. dels så har jag upptäckt så mycket mer böcker så jag känner mig mer stressad nu när jag läser i bland för att jag vill hinna med så mycket sen läser jag mer nya böcker nu än vad jag gjorde förr.

9.Sämsta boken du läst i år?
Svår fråga har nog inte läst nån jättedålig bok i år vad jag kan komma på just nu.

10.Bästa boken du läst i år?
Har läst så många bra att det är svårt att välja men Echo & Noah av Katie McGarry var väldigt bra.

11.Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Nästan aldrig.

12.Vilken är din läsebekvämlighetszon då?
Deckare, ungdomsböcker och feelgood

13.Kan du läsa på bussen?
Nu åker jag inte buss så ofta för att jag har så nära till mitt jobb men de få gånger jag gör det så kan jag inte läsa. Brukar lyssna på ljudbok eller musik i stället.

14.Vilken är din favoritplats att läsa på?
Sängen just nu.

15.Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Har dålig erfarenhet med att låna ut böcker så nu gör jag faktiskt inte det så ofta. Men en regel är väl att få tillbaka boken åtminstone!

16.Viker du hundöron i dina böcker?
Aldrig!

17.Skriver du i bokens marginaler?
Nej!

18.I studierelaterade böcker då?
Nej!

19.Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska

20.Vad får dig att älska en bok?
Karaktärerna! Tycker jag om de så brukar jag tycka om boken!

21.Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Om jag läst en bra bok så vill jag att andra ska läsa den.

22.Favoritgenre?
Just nu är det nog deckare

23.Genre du sällan läser men önskar att du gjorde?
Tycker jag läser det jag vill läsa

24.Favoritbiografi?
Har nog ingen.

25.Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Ja jag har läst en del både om stress, oro,ångest och sömn.

Som sagt hoppas fler vill göra denna, ska bli kul att läsa era svar sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar