onsdag 15 oktober 2014

En enda natt av Simona Ahrnstedt

Titel: En enda natt
Författare: Simona Ahrnstedt
Antal sidor: 494
Förlag: Bokförlaget Forum

Beskrivning från Adlibris:

En enda natt är en berättelse om hämnd, maktkamp men framför allt: förbjuden kärlek. 
Natalia De la Grip är en av finansvärldens unga supertalanger. Som kvinna, född in i överklass och rikedom, förväntas hon mest intressera sig för mode och inredning. Men Natalia har alltid gått sin egen väg. Envist och stenhårt arbetar hon för sitt mål: att få fadern, patriarken, att se och erkänna hennes kompetens och ge henne en plats i familjeföretagets styrelse. 
David Hammar är en uppkomling och finansvärldens meste bad boy. Trots sin arbetarklassbakgrund har han lyckats bli en av Sveriges rikaste riskkapitalister. Han är lika beundrad som avskydd och dessutom känd för sina glamorösa kärleksaffärer. På grund av händelser i det förflutna är han ute efter hämnd på familjen De la Grip. Kanske kan han komma åt dem via dottern, Natalia? 
När David bjuder ut Natalia på lunch blir hon både nyfiken och vaksam. Hon vet att männen i hennes familj hatar honom, men undrar varför. Hon vet också att David dejtar filmstjärnor och prinsessor, inte alldagliga finanskvinnor. Lunchen blir oväntat trevlig och mot sin vilja dras de till varandra. Attraktionen som uppstår leder så småningom till en natt ingen av dem kan glömma. Båda är tagna av kemin dem emellan, men de intalar sig själva att det aldrig kan bli något. Relationen är fullkomligt otänkbar, de är fiender, det var bara en enda natt. Eller?


Mina tankar om boken:

Det här är en sådan bok man bara vill läsa och läsa tills den tar slut. Hade gärna legat i soffan, ätit praliner (!!) och njutit av Simona Ahrnstedts nya bok.

Men livet tillåter inte alltid det så jag fick hålla lite på läsningen. Men när jag väl hade en stund över så återvände jag med glädje till David och Natalias lyxiga men ack så komplicerade liv.

Det är bra det här. Kärlek,spänning och romance.
Simona Ahrnstedt skriver väldigt bra kärleksscener. Det känns naturligt och inte alls jobbigt eller påtvingat att läsa.

Slutet är ganska lätt att räkna ut men det är inget som stör läsningen.

Gillar du kärlek och romance så kommer du älska En enda natt!


Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus



2 kommentarer:

  1. Den här ska jag liksom du gjorde sätta tänderna i när jag känner mig trött på deckare :)

    SvaraRadera
  2. Hej där, jag tänkte bara höra och se ifall du fått min Wreck This Journal än? Den här liksom försvunnit lite från internet och jag har inte superkoll på hos vem den är just nu. Du kan väl höra av dig ifall du redan fått den och skickat den vidare eller om den inte alls dykt upp hos dig ^^

    SvaraRadera