fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24 – 27 oktober - Läsning just nu!

Fredag och precis hemkommen från jobbet!
Har en del ärenden i dag på stan och förhoppningsvis ska man hinna (orka) städa lite hemma med. 
Men först ska jag svara på Annikas fråga:

Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Just nu läser jag Det fördolda av Hjorth/Rosenfeldt , Creepypasta- Spökhistorier från internet av Jack Werner och Sex år av Harlan Coben.
Den sistnämnda är en ljudbok som jag lyssnar på.

Är ovanligt att jag brukar ha så här många böcker på gång samtidigt men nu är jag snart färdig med alla tre.
Vad jag ska läsa sen vet jag inte riktigt än, men jag har en del att välja på!

Trevlig helg!

40 kommentarer:

  1. Skönt att du inte står på bar bokbacke när du läst klart de där. Man gör liksom aldrig det ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hjorth-Rosenfeldt vill jag nog också läsa så småningom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna serien verkar väldigt lovande!

      Radera
  3. Creepypasta, vilken rolig titel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Men det kallas visst så. Typ spökhistorier som sprids via internet!

      Radera
  4. "Det fördolda" skulle jag väldigt gärna vilja läsa - antagligen är det risk att man får för höga anspråk innan man väl gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt bra och det bästa är att det finns tre böcker till i serien än så länge!

      Radera
  5. Just det ja, Creepypasta skulle jag ju kolla upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt intressant och skrämmande.

      Radera
  6. Åh Det fördolda vill jag läsa!! *avis*

    SvaraRadera
  7. Åhh, Creepypasta är så bra, men så sjukt läskig. Perfekt Halloweenbok! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är riktigt läskig emellanåt!

      Radera
  8. Det fördolda håller jag ju också på med. Glömde den i mitt inlägg... Kanske säger lite om vad jag tycker om boken än så länge... :)

    SvaraRadera
  9. Den första och den sista har jag hört talas ocm, men det är inget jag läst hittills.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fördolda är riktigt bra! Sex år är jag lite tveksam till.

      Radera
  10. Creepypasta- Spökhistorier från internet har jag hört en hel del om, börjar bli nyfiken på att själv läsa den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är läskig så passar bra nu i höstmörkret :)

      Radera
  11. Måste läsa klart Järprinsessan innan jag börjar på Stalker, sedan är det absolut den jag kastar mig över :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte Stalker än :( trodde jag skulle få den i går men den kom inte...

      Radera
  12. Creepypasta kommer jag helt säkert att läsa, den verkar härligt ruskig. Och Harlan Coben levererar ganska jämt, ett bra val där man vet vad man får oftast. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja boken av Harlan Coben känns sådär. Varken mer eller mindre..

      Radera
  13. Creepypasta låter onekligen intressant! Den måste jag kolla upp. Harlan Cobens bok ligger i min lånehög!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är intressant och spännande. Harlan Cobens bok är sådär.

      Radera
  14. Att inte veta vad man ska läsa brukar ordna sig ganska snabbt tycker jag när man väl står utan bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just nu så svämmar det över av recex så visst har man att välja på!

      Radera
  15. Det fördolda står i bokhyllan och väntar på mig.

    SvaraRadera
  16. Creepypasta låter väldigt lockande.

    SvaraRadera
  17. Sex år med Harlan Coben är jag ganska sugen på den verkar spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ganska ojämn.. Spännande visst men även ganska tjatig och seg..

      Radera
  18. Den där Creepypasta har jag bestämt inte är något för mig!

    SvaraRadera
  19. Svar
    1. Du får passa på nu till Halloween!

      Radera
  20. Jag läser helst en bok åt gången.

    SvaraRadera
  21. Både Hjort/Rosenfeldt och Coben är favoriter hos mig!

    SvaraRadera