tisdag 21 oktober 2014

Top Ten Tuesday



Denna veckans tema på  Top Ten Tuesday är:

Top Ten series I want to start (new..let´s say within the last year or two)

Jag som egentligen inte ska börja på några nya serie utan försöka avsluta de jag håller på med i stället men men..

* Sebastian Bergman ( De fördolda, Lärjungen. Fjällgraven, Den stumma flickan)
Har precis börjat på den här serien så jag räknar med den ändå!

*Victoria Bergmans svaghet av Jerker Eriksson
( Kråkflickan, Hungerelden och Pythians anvisningar )

*Ögat över månskäran av Libba Bray
Har de två första delarna hemma men eftersom det verkar vara omöjligt att få tag på sista delen på svenska så vet jag inte om jag är så sugen på den här..

*Alexia Tarabotti av Gail Carringer

*Leo Junker av Christoffer Carlsson
(Den osynlige mannen från Salem, Den fallande dektektiven)

Det får bli en topp fem i dag, känner att det räcker med serie nu!!

11 kommentarer:

  1. Sebastian Bergman vill jag också läsa om, men det var en av serierna som inte fick plats på min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har påbörjat första boken och jag gillar den jättemycket!

      Radera
  2. Victoria Bergmans svaghet vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att de ska vara riktigt otäcka så får se om jag vågar..

      Radera
  3. Leo Junker rekommenderar jag starkt!

    SvaraRadera
  4. Sebastian Bergman är kanske inte direkt sympatisk men oj vad böckerna är spännande. Fyran är på tur hos mig :)

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Du har en nominering att hämta på min blogg i morgon :)

    SvaraRadera
  6. Som du skrev till mig jag skulle behöva avsluta serier och inte påbörja flera men det håller aldrig hos mig.

    SvaraRadera
  7. Carrigers böcker kan jag inte rekommendera högt nog. Helt underbara. Annars kände jag inte igen någonting på din lista.

    SvaraRadera