tisdag 10 mars 2015

Babyrace av Katerina Janouch

Titel: Babyrace
Författare: Katerina Janouch
Antal sidor: 300
Serie: Babyracet del 1
Förlag: Bokfabriken

Beskrivning från Adlibris:

"Som matstylist inom reklambranschen har Sandra
knappt tid att träffa sina kompisar. Chansen att träffa en man är ännu mindre. Men den biologiska klockan tickar obönhörligt i bakgrunden.

Under en middag hos bästisen Emily börjar
de två tjejerna erkänna att de faktiskt båda är ganska sugna
på det där med barn. Några timmar, och många glas, senare
utbrister Emily: Vet du? Vi ska ha ett babyrace. Den som blir på smällen först vinner!"


Mina tankar om boken:

Blev väldigt nyfiken på Babyrace och förväntade mig en ganska rolig bok men nja jag vet inte.
Upplever de två huvudpersonerna Sandra och Emily som ganska tråkiga och väldigt omogna.
Jag har svårt att föreställa mig någon av de två att ta hand om ett litet barn.

Det som irriterar mig är att den här boken kunde varit bättre om den inte vore så barnslig.
Allt känns ganska tramsigt efter ett tag.

Berättelsen har sina stunder och jag skrattar faktiskt till lite då och då men efter jag läst ut boken så känns det bara så fel.
Vet inte om det här med att skaffa barn är ett känsligt ämne för mig men jag blir lite upprörd när jag läser hur lätt de tar på det.
Har själv barn så jag vet att det är inget man bara skaffar i en tävling.

Nej den här boken passade inte mig tyvärr.

Men i det stora hela och om jag bortser för min personliga inställning om att skaffa barn så tror jag den här boken kan tilltala en del.
Den är lättläst, har sina roliga stunder och eftersom det är en serie så vet man inte riktigt hur det kommer att gå.
Kanske mogna dessa tjejer till, träffar sina drömprinsar och faktiskt bli jättebra mammor till slut.

Betyg:

3/5



Köp boken på Adlibris / Bokus


1 kommentar:

  1. Hej, hittade hit när jag googlade recensioner på Babyrace! Kul blogg med massor av boktips! Jag har läst alla böcker av Janouch, även träffat henne på ett bokcafé. Blev riktigt besviken på Babyrace, känns som en riktig bagatell jämfört med serien om Cecilia Lund.. Gillar att läsa såna böcker ibland, lättläst och underhållande, men Babyrace höll inte samma klass. Måste dock läsa fortsättningen, såklart, hihi. Hälsn Camilla

    SvaraRadera