fredag 6 mars 2015

Bokbloggsjerka 6 – 9 mars

Fredag och jag ska snart åka och jobba men tänkte hinna med att svara på veckans bokbloggsjerka.
Det regnar ute och har ingen lust alls i dag och i eftermiddag har jag ett möte och jag som bara vill krypa ner i sängen med en bok.
Känner fortfarande av min förkylning och trötthet men tur att det snart är helg.

Frågan den här veckan är:

Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Mitt spontana svar blir nej, det brukar jag inte.
Däremot finns det ju undantag och en bok som jag nyligen läste är Kråkflickan där författarna skriver på slutet:

”Tack till: Inte en jävel”.

( Såg nu i efterhand att det var samma sak som Annika själv skrev)

Trevlig helg önskar jag er!

26 kommentarer:

  1. Det är den enda jag minns också, men jag blev påmind av Annika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste boken rätt så nyligen så jag hade den ganska färskt i minnet.

      Radera
  2. Den mindes jag också nu när du och Annika skrev den.

    SvaraRadera
  3. Den var ju lite ovanlig, kanske man kan säga :) Jag längtar så tills jag ska läsa den boken! Blir bara mer och mer peppad på den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli väldigt spännande att höra vad du tycker sen!

      Radera
  4. Oftast är de ju bara interna privata hälsningar och helt irrelevanta för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sen vissa författare skriver sidvis med tack och det intressera mig inte så mycket.

      Radera
  5. Den dedikationen är inte dum, får nog ta och läsa den där boken snart. ;)

    SvaraRadera
  6. Jag börjar bli mer och mer nyfiken på den där dedikeringen - kanske finns det en bakomliggande historia? :D

    SvaraRadera
  7. Jag läste den boken med men tänk det kommer jag inte ihåg. Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Den där dedikationen verkar det vara flera som kommer ihåg. Jag har inte läst de böckerna.

    SvaraRadera
  9. Den dedikationen sticker ju ut. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Den dedikationen sticker ju verkligen ut bland mängden :)

    SvaraRadera
  11. Har inte läst boken. Frågan är om jag sett dedikationen om jag gjort det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du skulle lagt märke till den :)

      Radera
  12. jag förstår att många minns den dedikationen! jag läser alltid dedikationer och tack.! men jag vill inte påstå att jag minns dem.

    SvaraRadera
  13. Jag som sagt är väldigt dålig på att läsa dem.

    SvaraRadera
  14. Jag läser gärna dedikationer, men det är inte alltid jag kommer ihåg dom =) Ditt exempel sticker verkligen ut!

    SvaraRadera
  15. Haha den var riktigt bra :)

    SvaraRadera