lördag 28 mars 2015

En bokbloggares hemliga liv

Kom hem ifrån stan och skulle sätta mig en stund och läsa men det var visst upptaget..
Har inte hjärta att flytta på dom så i stället tänkte jag göra en liten tagg/enkät.

Har sett den här på flera bloggar men har inte blivit taggad själv men jag fuskar lite och kör ändå!

1. Hur länge har du bloggat?
Sen april 2013 så snart två år.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Det vet jag inte men så länge jag tycker det är kul så kommer jag att fortsätta!

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Alla trevliga kommentarer man får och att lära känna andra som delar samma intresse.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Tycker inte det finns något dåligt, hade jag tyckt det hade jag nog slutat.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nä det tycker jag inte. Oftast så skriver jag recensioner eller visa upp nya böcker och då är det inte så svårt att komma på rubrik.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Jättemånga. Alla som jag följer beundrar jag av olika anledningar.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Oj ingen aning, det vet jag inte.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Har faktiskt ingen bloggrutin. Oftast blir det väl på helgen då jag har mest tid och ibland dricker jag te eller kaffe men att kalla det rutin är att ta i.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Jag försöker skriva recensionen på en bok ganska så snart efter jag läst ut den.
I bland kan det var svårt att få fram vad jag tycker i ord. Dessutom är jag rädd att spoila något för det är det värsta jag vet i recensioner!

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Har bara positiva saker att säga. Alla är så trevliga och det är kul att "prata" med andra som har samma intresse som en själv.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Alla som vill göra den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar