tisdag 17 mars 2015

Böcker på vårens läslista!

Denna vecka är det dags att toppa tio böcker att läsa nu i vår.
Min läshög är ganska stor just nu plus att det kommer ut en hel del fina böcker nu i vår så det kan bli svårt att bara välja ut tio.

Sen ändrar jag mig hela tiden vad jag vill läsa men så här ser det ut nu på ett ungefär.

*Odinsbarn av Siri Pettersen
Köpte den här direkt när den släpptes för någon månad sen och hoppas hinna med den i vår.

*Kvinnan på tåget av Paula Hawkins
Äger inte den här boken än men funderar på att köpa hem den.

*Det sista imperiet av Brandon Sanderson
En bok som jag sett fram mot väldigt länge. Tror att den kommer ut nu i mars.

*Steglitsan av Donna Tartt
Ett av mina bokreafynd!

*Vår egen lilla hemlighet av Ninni Schulman
Kommer i april.

*Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk
Köpte den här i julas och har varit jättesugen på att läsa den men tyvärr inte hunnit med den än.

*Champion av Marie Lu
Sista delen i Legend serien som jag verkligen tyckt om. Skäms att den här inte blivit läst än.

*De första tolv av Justin Cronin
Tyckte väldigt bra om första delen Flickan från ingenstans så vill gärna fortsätta serien.

*Ett folk utan land av Melina Marchetta
En ny fantasyserie som kommer ut i maj.

*När vi möttes av Anna Todd



12 kommentarer:

  1. Kvinnan på tåget och Det sista imperiet vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
  2. Steglitsan har jag läst och tyvärr funkade den inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en bok som man antingen tycker om eller inte. Jag hoppas jag kommer gilla den!

      Radera
  3. Ninni Schulmans bok ser jag också fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat hennes tidigare så hoppas på den här med!

      Radera
  4. Inga böcker jag är bekant med på listan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske fick du lite boktips iallafall!

      Radera
  5. Det hänger en ängel ensam i skogen har jag nyss läst och den är faktiskt riktigt bra. Hoppas att du också tycker det! Kvinnan på tåget är jag också sugen att läsa!

    SvaraRadera
  6. Odinsbarn och Kvinnan på tåget hoppas jag ska hitta hem till mig, om inte annat när jag fyller år :) De första tolv blev jag lite, lite besviken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag kommer gilla De första tolv, har hört lite blandade åsikter om den.

      Radera