torsdag 5 mars 2015

Mina böcker från bokrean!


Det blev några böcker på rean och jag är supernöjd med alla!

*Hungerelden och Pythians anvisningar av  Jerker Eriksson och  Håkan Axlander-Sundquist
Del två och tre i serien Victoria Bergmans svaghet.
Dessa var iofs inte reaböcker men de slank ner i samma beställning så..
Läste ju första delen Kråkflickan rätt nyligen så det känns skönt att ha fortsättningen hemma!

*Det borde finnas regler av Lina Arvidsson
En svensk ungdomsbok som inte handlar om vampyrer, magi eller något sånt utan bara hur det kan vara att vara 14 år och kär.
Jag gillar lite enklare ungdomsböcker emellanåt och den här har jag hört mycket bra om så den ska bli kul att läsa.

*Glöm inte att låsa av Elisabeth Haynes
Den här boken har jag blivit rekommenderad så många gånger nu att jag var tvungen att köpa hem den.
Ska tydligen vara en jättespännande bok så hoppas jag kommer gilla den!

*Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård
Har väntat på att den här boken skulle komma i pocket men nu när jag såg den i inbundet på rean för nästan samma pris som pocketen så kunde jag inte säga nej.
Har hört nästan bara bra saker även om jag förstå att den ska vara både äcklig och otäck så ser jag fram mot att läsa.

*Steglitsan av Donna Tartt
Har velat fram och tillbaka jättelänge om det här är en bok som passar mig eller inte.
Men den har ju fått så fina recensioner så nu ska jag iallafall försöka ge mig på den.

*De första tolv av Justin Cronin
Fortsättningen på Flickan från ingenstans som jag har läst drygt lite halva nu så det är klart jag måste ha fortsättningen.

Nu blir det nog inte några mer reaböcker för den här gången även ifall de finns ett par titlar till som jag är sugen på.
Kanske om reapriset sänks ytterligare som jag vet att det kan göra efter ett tag så kanske ett par böcker till hittar hem till mig..

Vad fyndade du på rean?



3 kommentarer:

  1. Ah, Inga kelgrisar, inga styvbarn :) Hoppas du kommer att gilla den!

    SvaraRadera
  2. Var fyndade du Inga kelgrisar, inga styvbarn?

    SvaraRadera
  3. Åh jag blir så glad varje gång jag ser att någon köpt Inga kelgrisar! Jag har övertalat två av mina vänner att köpa den nu på rean, pushar folk på den så fort jag får chansen :)

    SvaraRadera