fredag 27 mars 2015

Bokbloggsjerka!

Ingen fredag utan bokbloggsjerkan

Denna vecka undrar Annika följande:

Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Nja jag vet inte om jag direkt blir "sjukligt" förtjust i karaktärer i böcker eller filmer.
Kanske under min "Twilight period" för ett x antal år sen så gillade jag Edward kanske lite väl mycket men nu under senare år så har jag inte upplevt något sånt.
 
Visst att jag kan tycka om/älska karaktärer jag läser om men det brukar inte gå till överdrift.


29 kommentarer:

  1. Allt beror ju på vad man lägger in i betydelsen "sjukligt" och om jag ska gissa så är det därför Annika skrivit sjukligt inom citationstecken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bli lite förtjust under tiden jag läser men sen när boken är slut så glöms det bort.

      Radera
  2. Blir inte heller direkt sjukligt förtjust, men visst finns det en del man är lite svag för :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite svag kan jag bli under läsningen men sen glöms det bort.

      Radera
  3. Att bli lite extra förtjust i en karaktär i en bok eller en film måste ju betyda att skaparen lyckats bra.

    SvaraRadera
  4. Twilight har jag inte ens läst! Fast jag äger de två första böckerna... Måste nog ta och läsa den serien snart! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste läsa twilight!! :) trevlig helg!

      Radera
  5. Åh, jag kan verkligen fastna för olika karaktärer som gör mig knäsvag och kan få mig att fortsätta kolla på en serie. Märker att jag lättare kommer ihåg de karaktärer som jag har sett i serier/film än i böcker...
    Det förhöjer en serie eller en bok om jag tycker extra mycket om någon karaktär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar kanske att jag kunde fastna mer karaktärer men jag kanske läser fel böcker. Mycket deckare osv och jag kollar inte på så mycket tv-serie .

      Radera
  6. Been there done that angående Edward ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är nog en hel del i den gruppen!

      Radera
  7. Svar
    1. Jag kan gilla en karaktär när jag läser boken men när den är slut så glöms det bort.

      Radera
  8. Det där med "sjukligt" är väl en tolkningsfråga... Jag har nog inte fattat grejen med Edward, är han inte lite velig och mesig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog en tolkningsfråga och jag tolkar det som om man bli lite överdrivet förtjust i någon och det händer inte så ofta för mig. Nä Edward för mig var inte velig och mesig. Uppfattade honom som spännande och beskyddande!

      Radera
  9. Har nog lite för lätt för den "sjukliga"förtjusningen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser kanske fel böcker och för mycket deckare! Svårt att bli förtjust i bland när man läser om mycket trasiga karaktärer.

      Radera
  10. Jag har inga problem med att tycka lite extra mycket om någon karaktär. Det visar ju bara att författaren eller de som producerat en film lyckats riktigt bra.

    SvaraRadera
  11. Har också varit svag för Edward :)

    SvaraRadera
  12. När jag läste Twilight var jag inte svag för Edward, utan för Alice och Jasper :) Men det var länge sedan nu, jag kommer knappt ihåg hur de var som karaktärer.

    SvaraRadera
  13. Min dotter är fortfarande "kär" i Edward, hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle jag läsa om böckerna hade jag nog blivit det i gen :)

      Radera
  14. Jag tror att jag ganska lätt kan knyta an till fiktiva karaktärer om jag "träffar" dem tillräckligt ofta.

    SvaraRadera