söndag 8 mars 2015

Söndagens smakbit

Söndag och dags för en smakbit.

Jag valde boken Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes som jag läste ut igår kväll.

En väldigt obehaglig bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig.

"Jag tryckte ner handtaget sex gånger för att försäkra mig om att den var ordentligt stängd. En,två,tre,fyra,fem,sex. Sedan kände jag runt dörrkarmen en gång till. Därefter handtaget, sex gånger. En, två,tre,fyra,fem,sex. Sedan låset. En gång och sedan en gång till. Sedan dörrkarmen. Allra sist handtaget, sex gånger."



26 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Den här verkar ruggig och måste kollas upp. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt ruggig och verklighetstrogen.

      Radera
  2. Denna har jag faktiskt köpt alldeles nyligen, den verkar väldigt spännande :)

    SvaraRadera
  3. jag läste mängder av EG:s böcker under många år, men sedan fick jag plötsligt nog. det kanske är dags att återuppliva bekantskapen. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, den har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hoppas du får tillfälle att läsa den någon gång!

      Radera
  5. Har svårt för obehagliga böcker, men det är nyttigt för mig att komma utanför bekvämlighetszonen. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  6. Den här har jag inte läst.Verkar lite kuslig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är både kuslig och skrämmande.

      Radera
  7. Den här skulle jag vilja läsa, men inte när jag är ensam hemma! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag hade hela familjen hemma när jag läste, kändes tryggast!

      Radera
  8. Låter spännande! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  9. Denna får jag bestämt kolla upp, verkar spännande! Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
  10. Det hørtes ut som en bok jeg må se etter. I det minste kan den settes på ønskelisten: svenske bøker jeg skal kjøpe neste gang jeg er i Sverige :-)

    SvaraRadera
  11. Oh, vad jobbigt att ha det så...

    SvaraRadera
  12. Låter verkligen spännande! Jag är lite sugen på att läsa den här boken. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten, den här har dykt upp på Instagram en hel del den senaste veckan!

    SvaraRadera
  14. Låter mycket otäck! Särskilt med tanke på hur noga jag och säkert många andra är att låsa och den gången då man glömt att låsa... Får se om jag vågar läsa den :)

    SvaraRadera
  15. Låter som en spännande bok. Det där med att känna efter om man har låst känner jag igen, fast inte så här tvångsmässigt.

    SvaraRadera