fredag 13 mars 2015

Bokbloggsjerka 13 – 16 mars

Fredag och bokbloggsjerka som vanligt!
Denna gången kommer frågan från Mia som berättar att hon ofta får frågan hur hon hinner läsa så många böcker!

Mia berättar att hon ofta lägger upp bilder på instagram på böcker och bokpaket och det är hon inte ensam om!
Jag instagrammar en hel del böcker och jag älskar att titta på bilder som folk lägger ut på sina böcker och vad de läser.
Följ mig gärna på instagram under Maddes bokblogg :)

Nu till frågan som jag antar är hur jag hinner läsa så mycket böcker..

Jag läser genomsnitt 1-3 böcker i veckan beroende på bokens sidantal och hur mycket tid jag har.
Tycker inte det är så jättemycket men hur hinner jag då?
Jo för det första så tittar jag nästan aldrig på tv så bara det ger en del lästid.
Sen har jag en timmes lunch varje dag och även då hinner jag med att läsa.

På helgen är jag oftast hemma och det är inte ofta jag går ut på kvällen så då blir det en del läst med.

Trevlig helg!


17 kommentarer:

  1. jag tror att ett rätt vanligt svar den här veckan kommer bli att vi storläsare oftast prioriterar bort tv:n. tänk vilken tidstjuv den är!

    SvaraRadera
  2. Jag tittar gärna på TV ett par timmar varje dag :)

    SvaraRadera
  3. På helgerna brukar jag ofta passa på att läsa ut böcker som jag påbörjat under veckan. Man har ju oftast mer tid över till läsningen då.

    SvaraRadera
  4. Jag ser gärna tv, älskar tv:serier men då jag oftast ser via datorn kan jag bestämma när och hur mycket jag vill se. Och då hinner jag också med läsningen!

    SvaraRadera
  5. Jag är också hemma mycket, är inte den som trivs med att vara ute och flänga för mycket. Visst är det kul att kolla bokbilder på Instagram? Jag blir ju nästan lika glad när jag ser andras bokpaket och boktravar som åt mina egna :)

    SvaraRadera
  6. Det gäller att hitta sin lästid. Vill man så kan man.

    SvaraRadera
  7. Ut med TVn, in med boken! :D

    SvaraRadera
  8. Samma för mig, tittar väldigt lite på TV

    SvaraRadera
  9. Jag ser på tv ibland, och fredagar är filmkväll, men annars är det nog mest böckerna som tar mina kvällar i anspråk :)

    SvaraRadera
  10. Jag har ingen tv, det hjälper :) Även om jag ibland fastnar vid serier genom datorn, men det brukar inte störa läsandet mycket :)

    SvaraRadera
  11. 1 - 2 böcker i veckan, skulle jag tro att det blir ibland kanske 3 och jag väljer mina TV-program

    SvaraRadera
  12. Skönt att läsa under lunchen. Har jag en riktigt bra bok tar jag med den till personalrummet på lunchen och hoppas att ingen annan kommer dit, men det är sällan tomt...

    SvaraRadera
  13. TV:n tar inte så mycket av min tid heller.

    SvaraRadera
  14. Jag kikar inte heller mycket på tv och vi tillbringar också oftast helgerna hemma.

    SvaraRadera
  15. Det verkar som om de flesta skär ner på TV-tiden!

    SvaraRadera
  16. Fast just nu tittar jag på tv, mellofest men då kan jag kolla på Bokbloggsjerka svar samtidigt.

    SvaraRadera
  17. Tv tittar inte jag heller så mycket på, vardagar sätter jag ytters sällan på den. Men på helgen blir det en och annan film och tv serie.

    SvaraRadera