söndag 1 mars 2015

Smakbit

Söndagens smakbit kommer från Flickan från ingenstans av Justin Cronin.
Detta är en bok jag började läsa för två år sen och kom väl ett par hundra sidor men sen la jag den på hyllan, nu har jag börjat om på den helt och jag gillar den!
Nackdelen är att den är så tung så den är så jobbig att hålla.. särskilt nu när jag legat sjuk och varit trött.

Min smakbit kommer från sidan 35

"För två nätter sen blev vi angripna-inte av knarksmugglare utan av fladdermöss.
De kom några timmar efter solnedgången då de flesta av oss gick omkring utanför tälten och gjorde kvällssysslor. De var som om de hade hållit oss under uppsikt hela tiden och bara väntat på rätta tillfället att iscensätta ett luftangrepp. Jag hade tur. Jag hade gått några hundratals meter uppströms för att få bättre täckning för gps:en. Då hörde jag rop och skott avlossades, men när jag kom tillbaka hade svärmen redan flyttat sig nedströms.
Fyra människor dog den natten, bland dem Claudia."

35 kommentarer:

  1. Den här gillade jag mer än vad jag hade trott och hoppats på :)

    SvaraRadera
  2. Verkar som en riktigt spännande bok som jag skulle gilla - den skrivs upp direkt! Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är spännande än så länge!

      Radera
  3. tack för smakebiten! den verkar riktigt otäck. inte alls svårt att tänka sig en svärm fladdermöss...

    SvaraRadera
  4. En nackdel med tjocka böcker är att de blir så tunga :) Jag har tänkt läsa hans böcker, men det har inte blivit av än. Dessutom tror jag att storleken avskräcker lite grann. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja drygt 900 sidor kan vara rätt så avskräckande!

      Radera
  5. Lät spännande!
    Tack för smakbiten.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå visst är den spännande och lite otäck!

      Radera
  6. Jag har den i fint oläst skick,,hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men då har du något att läsa om du skulle få lust med lite vampyrer!

      Radera
  7. Spännande! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. Jeg håper du føler deg bedre nå!
    Det er ikke så lett med veldig tunge bøker på sengen. Jeg får av og til dype søkk i håndleddet etter å ha holdt en tung bok. Heldigvis er det et forbigående fenomen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar få ont i handen av att hålla en riktigt tjock bok men är boken spännande så är det värt det.

      Radera
  9. Jag älskade första delen av boken men gillade tyvärr inte den långa mittdelen. Därför fortsatte jag inte på serien. Tack för smakbiten och ha en fortsatt bra söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i mitten nu men gillar den fortfarande!

      Radera
  10. Låter intressant! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Justin Cronin har jag inte läst något av, men det kanske vore något i framtiden :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har man tid och lust med en riktig tegelsten så är den här ett tips!

      Radera
  12. Tack för smakbiten. Jag hade också problem med att Offer utan ansikte var tung att hålla i...

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Är jättenyfiken på den här författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får chansen att läsa den här då!

      Radera
  14. Fladdermöss tycker jag verkligen inte om. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  15. Tack för spännande smakbit, har kikat på denna men storleken avskräcker lite....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände samma som du men när man väl börjar läsa så tänker man inte på det!

      Radera
  16. Den här finns på läslistan, och i läsplattan... Tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här boken lämpar sig nog att läsa på en läsplatta eftersom den är så tjock och stor.

      Radera
  17. Tack för en spännande smakebit!

    SvaraRadera