söndag 15 mars 2015

Söndag och smakbit

Denna helgen har jag läst En mörkare himmel av Mari Jungstedt och Ruben Eliassen.

Det är första delen i en ny serie och jag läste ut den här boken i går.

Den utspelar sig på Gran Canaria och man får följa den svenska journalisten Sara och den norska före detta polisen Kristian.


Min smakbit kommer från sidan 35:

"-Det har hänt nåt allvarligt i Arguineguin. En kvinna som troligtvis är skandinavisk har hittats död nedanför norska sjömanskyrkan. Allt tyder på att det är fråga om mord. Du får åka dit  och försöka ta reda på vem hon är. UD flåsar oss redan i nacken. Du ska prata med en kommissarie Diego Quintana. Han vet att du kommer."

19 kommentarer:

  1. Den ska jag läsa i vår bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Säkert en spännande bok, men troligtvis inget för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Gillade den bättre än några av de senaste Knutas-böckerna. Ska bli spännande att höra vad du tyckte. Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  5. Så spennende med en kriminalhistorie fra Gran Canaria. Det kunne jeg også tenkt meg å lese! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Har ganska nyligen börjat läsa Jungstedts deckarserie vilka jag gillar. Så jag kommer säkert till denna också så småningom.

    SvaraRadera
  7. Denna tänkte jag nog skaffa mig så småningom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Den här är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for smakebiten, denne skal opp på leselisten med en gang :)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  11. har inte läst något av Marie Jungstedt tidigare. kul med Gran Canaria som miljö. tack för makbiten!

    SvaraRadera
  12. Denne hørtes spennende ut, må opp på leselisten! :-)
    Takk for smakebiten! Ha en videre fin søndag!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Ha en fortsatt trevlig kväll.

    SvaraRadera
  14. Svensk-norskt tema också, det var ju passande. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  15. har varit så sugen på hennes böcker. Hoppas du haft en fin söndag och tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  16. Blev sugen på att resa till Gotland efter några av hennes tidigare böcker, fungerar den här på samma sätt? :)

    SvaraRadera
  17. Kul med deckare i annorlunda miljöer. Tack för smakebiten! :-)

    SvaraRadera