tisdag 25 april 2017

Årets bok 2017 - De nominerade är:



  1. Störst av allt - Malin Persson Giolito
  2. Björnstad - Fredrik Backman
  3. Ett litet liv - Hanya Yanagihara
  4. Vargarnas tid - Elisabet Nemert
  5. Sanning och skvaller - Curtis Sittenfeld
  6. Italienska nätter - Kathrine Webb
  7. Hennes nya namn - Elena Ferrante
  8. Törst - Jo Nesbø
  9. Glöm mig - Alex Schulman
  10. Flickorna - Emma Cline
  11. Andras vänner - Lianne Moriarty
  12. Lykttändaren - Pontus Ljunghill 



I dag klockan nio så bänkade jag mig framför datorn när det  blev dags att avslöja de de tolv böckerna som är nominerade i årets bok.

Man kan nu röstar från och med i dag och fram till 20 augusti och det gör man här!

Av de tolv nominerade böckerna har jag bara läst tre stycken.
Störst av allt, Björnstad och Flickorna.
Bra böcker men min absoluta favorit är Störst av allt.



Har även Ett litet liv hemma som jag planerar att läsa snart.

De övriga titlarna lockar inte så mycket just nu att läsa.
Eventuellt att jag kommer läsa Andras vänner av Lianne Moriarty i framtiden och Törst av Jo Nesbø.
Törst är ju en del i en serie och vill gärna läsa de första böckerna innan den och det kommer nog ta ett tag då detta är del 11 eller något sådant.


Jag kommer nog att lägga min röst på Störst av allt eftersom jag verkligen älskade den boken.

Vilka böcker har du läst och vilken är din favorit?

2 kommentarer: