fredag 14 april 2017

Mias Helgfråga



Denna helgfråga kretsar givetvis runt påsk då Mia undrar:

Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?Om ni nu inte läser deckare kanske ni har något nytt fräscht boktips från en annan genre.

Ja, jag läser nog för det mesta deckare vid påsk.
Men det blir oftast så eftersom deckare är det som jag läser mest överhuvudtaget. 
Åtta av tio böcker jag läser är deckare så ..

Det nyaste jag läst på deckarfronten är Syndafloder av Kristina Ohlsson som jag verkligen kan rekommendera.
Har älskat serien om Fredrika och Alex och nu när man visste att Syndafloder antagligen var sista boken så var det lite sorgligt att avsluta den.
Riktigt bra bok och en bra serie så har du inte läst så har du verkligen något att se fram emot!

16 kommentarer:

  1. Ja den serien var superbra, synd att den är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det men i efterorden står det att det kommer kanske fler böcker med han från Lotus-serien :)

      Radera
  2. Svar
    1. Riktigt bra bok och ett bra avslut även fast jag hoppas det blir fler :)

      Radera
  3. Låter lovande, ska kolla upp serien. Vill försöka ge Kristina Ohlssons böcker en andra chans, bara läst Sjuka själar och blev inte så värst imponerad av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjuka själar är ganska annorlunda mot den här serien så kanske du kommer gilla den!

      Radera
  4. Inte läst något av Kristina Ohlsson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då har du verkligen bra böcker att läsa!

      Radera
  5. Jag har inte läst Syndafloder men någon gång under året lär den hamna i min ägo och jag hoppas jag ska gilla den som övriga serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillar de tidigare i serien så kommer du nog gilla den också!

      Radera
  6. Syndafloder har ännu inte flyttat hem till mig, men den kommer. Det vågar jag garantera :)

    SvaraRadera
  7. Syndafloder vill jag också läsa.

    SvaraRadera
  8. Har hört att Kristina Ohlsson ska vara bra.

    SvaraRadera