måndag 17 april 2017

Ny vecka, ny bok

Då var det måndag och ny vecka. (Fast jag vet om att det känns som söndag eftersom det är en röd dag)

Mina läsplaner inför veckan är att läsa ut Kemisten av Stephenie Meyer och jag har inte så jättemycket kvar i den.
Usch känns jättetråkigt med den boken, att den blev så långdragen. 
Var ju flera veckor sen jag började läsa och jag har låtit massor av andra böcker komma i mellan. Själva grejen är att jag fastnade inte i början och det har tagit rätt så lång tid för mig att komma in i boken och sen givetvis att jag inte gett den tillräckligt mycket tid men nu i veckan ska jag lägga full fokus och få den utläst!

Mitt andra mål är att lyssna klart på Den tusende följaren av Jenny Milewski.
Det är en spännande och ganska lättlyssnad ungdomsbok så den kommer få följa med ut på promenader i veckan.

Den andra ljudboken jag har på gång är Mordbrännaren av Anders Gustafson och Johan Kant.
Det är del två i Singö serien och jag har tidigare läst första delen, Singöspionen och tyckte den var helt okej och fick nu hem tredje delen Sändebudet som recensionsexemplar.
Det är visserligen fristående böcker men kände att jag vill läsa de i ordning.
Mordbrännaren verkar vara väldigt spännande än så länge, har bara lyssnat två timmar men hoppas att det håller i sig.
Dessutom är det Katarina Ewerlöf som läser in och det var väldigt längesedan jag lyssnade på någon bok inläst av henne.
Hon är en av mina favoriter!

Sen kunde jag inte låta bli att påbörja ytterligare en bok i dag.
Jag vet, jag vet att jag har för många på gång nu men jag ville ha något lättläst och underhållande också..
Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane har jag varit sugen på ett tag nu så kunde inte låta bli att plocka upp den.
Det är ju sista dagen på Påskläsutmaningen i dag och jag har läst ut det som jag hade planerat att läsa så...   
( förutom Kemisten då.. Skäms på mig!! )

Kommer nog inte hinna läsa så mycket i eftermiddag/ kväll nu ändå för ska tvätta, städa och laga middag.
Vi får se vad som hinns med!

1 kommentar: