torsdag 20 april 2017

Stalker på Instagram :)

Oj, kära nån är det torsdag redan!

Eftersom måndagen var en röd och ledig dag så känns det verkligen att den här veckan gått fort.
Jag är supertrött trots att vi precis varit långlediga och jag längtar till helgen och sovmorgon!

Som vanligt på torsdagar lägger Mia ut helgfrågan som jag tänkte passa på att svara på nu:



Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?



Jag följer en hel del författare på Instagram.
Bland annat Camilla Läckberg, Kristina Ohlsson. Viveca Steen,Fredrik Backman, Lars Kepler,  Simona Ahrnstedt, Sofie Sarenbrant och många fler. 

Varför?
Tycker att det är intressant att följa deras arbete under en skrivprocess bland annat sen är det alltid kul att få se lite andra sidor av en författare.
Plus att Instagram är ett bra sätt att "prata" med en författare och visa att man gillar deras böcker!

Heter maddesbokblogg på Instagram och följ mig där om du inte gör det!
Lägger upp mest bilder på böcker och en och annan katt :)

22 kommentarer:

  1. Det verkar vara många bokbloggare som också har katt, så även jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha katt när man bokbloggar är ju nästan ett måste :)

      Radera
  2. Ja det är som jag, böcker och katter, hihi.

    SvaraRadera
  3. Följer dig på Instagram. Kul det här med alla katter, har två pälsbollar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också två stycken plus en hund :)

      Radera
  4. Jag har ingen katt, men hundar så det är ju nästan katt.. ;) Det finns så många författare att följa på instagram!! :)

    SvaraRadera
  5. det blir att jag lyssnar på författare live när de kommer till Göteborg

    SvaraRadera
  6. Håller med om att det är kul att se lite andra sidor av en författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa delar med sig mycket kul av sitt privatliv :)

      Radera
  7. Hade jag haft katt så skulle jag ha lagt ut bilder på den jag också :) När jag flyttade till lägenhet så fick inte katten följa med, tyckte så synd om den när den satt där inspärrad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. usch ja, det är inte roligt om de är vana att få vara ute!

      Radera
  8. Jag lägger också ut en del bilder på både katterna och hunden på Instagram! Har ju två katter och en hund =) Samt en del böcker =) Jag gillar Instagram mer än Facebook faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju också två katter och en hund :)

      Radera
  9. Det är många katter i mitt flöde trots att jag inte är kattmänniska :-)

    SvaraRadera
  10. Är så lycklig över att ha två katter igen! Oj, vad man saknar att vara utan. :)

    SvaraRadera
  11. de flesta verkar gilla Instagram mer än FB

    SvaraRadera
  12. Trevligt att följa vissa författare på Instagram.

    SvaraRadera
  13. Det är alltid roligt att följa författare som svarar.

    SvaraRadera