fredag 5 maj 2017

Pinsamma böcker

Som vanligt på fredagar så kikar jag in hos Annika för att delta i helgens bokbloggsjerka.

Den här gången är frågan:


Berätta om det pinsammaste (så pass att skämskudden åker fram bara du tänker på det)/roligaste/tråkigaste/etc. du någonsin har läst. Kort sagt, beskriv något som är känslomässigt memorerbart.
Sådana här frågor kan jag i bland tycka är svåra eftersom jag alltid verkar glömma saker.
Jag vet ju att jag många gånger har slagit igen en bok bara för att karaktärerna gör något så pinsamt att jag knappt kan läsa vidare men jag kan inte ge något exempel just nu.
Antagligen kommer jag komma på massa bra exempel typ nästa vecka.. 

När jag läste Femtio nyanser kunde jag i bland tycka att det blev lite pinsamt med allt sex så då var jag tvungen att lägga undan boken ett tag.
Särskilt när jag läste den på svenska, för då blev det mer pinsammare än när jag läste på engelska.
Ja, jag erkänner jag har läst serien två gånger.. en gång på engelska och en gång på svenska..
Fast jag tillhör de som tycker att det är bra böcker men de betyder inte att jag håller med om allt som sker i böckerna!

Nu kanske jag kom i från ämnet lite men jag har inte så mycket annat att säga om dagens fråga.
Är förkyld fortfarande eller om det är pollenallergi, vet inte riktigt.

Hur som helst så önskar jag er en trevlig helg, själv så blir det ganska lugnt.
Sambon arbetar hela helgen så får roa mig på egen hand.
Blir väl en del läsning kan jag tänka mig!

11 kommentarer:

  1. tycker inte du ska skämmas - en utveklingsberättelse.

    SvaraRadera
  2. Femtio nyanser läste jag aldrig och jag ångrar inte det heller.

    SvaraRadera
  3. läste inte heller Femtio nyanser. tänker inte göra det heller

    SvaraRadera
  4. Den har jag inte läst, men jag vet att många andra tyckte väldigt mycket om den. Hoppas du får en fin läshelg i solen :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte den var dålig men inte pinsam. Det var ju en bok om sex och sex var det den levererade :)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst Fentio nyanser men den är omtyckt av många. Krya på dig! :)

    SvaraRadera
  7. Har inte läst och kommer inte att göra. Skönt att känna så också inför böcker, brukar ju ofta vara det motsatta, finns alltför mycket man lockas att läsa. :)

    SvaraRadera
  8. Jag kan också tycka att det känns som att allt sex blir lite pinsammare på svenska, inte för att jag läst de där böckerna ;)

    SvaraRadera
  9. Läste del 1 av Fifty Shades och det hade varit en god kandidat om jag hade valt skämskudde-svaret på jerkan denna gång ... så full av upprepningar, klichéer, helt osannolika ingredienser! Men visst, du tillhör majoriteten, den som älskade böckerna. Och som tur är får vi ju tycka olika!

    SvaraRadera
  10. Har inte vågat läsa 50 nyanser, men den (och uppföljarna samt Grey) står i bokhyllan... Håller med om sex på svenska, vissa saker låter bara så osexigt.

    SvaraRadera