onsdag 3 maj 2017

Läsplaner i maj


Först och främst vill jag läsa ut de två pågående böckerna jag har:

Nattmannen av Jørn Lier Horst och Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane.

Andra böcker som är intressanta är Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson, Häxan av Camilla Läckberg, Blindgång av Jørn Lier Horst, Sändebudet av Anders Gustafson och Johan Kant och  En nästan sann historia av Mattias Edvardsson.



Obs: Detta är bara en lös planering och känner jag mig rätt så kommer det bli något helt annat!

Har även lite planer att börja läsa/lyssna på serien om Harry Hole av Jo Nesbø.
Efter att ha frågat runt lite grann så verkar det som många tycker att man kan börja på bok tre och helt enkelt hoppa över de första två.
Det tar mig emot att göra det men efter lite funderingar och eftersökningar så verkar det vara det bästa.
De två första böckerna ska tydligen vara ganska dåliga så jag hoppar direkt på bok nummer tre Rödhake.

Det blir spännande att se vad som hinns med!

4 kommentarer:

  1. Nattmannen var inte alls lika bra som den första jag läste som dock inte var den första.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att de översätts i en konstig ordning. Jag gillar Nattmannen än så länge :)

      Radera
  2. Vilken massa rolig och spännande läsning du har framför dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst två av dem; Häxan och En nästan sann historia, de var otroligt bra båda två. Det blir spännande att se vad du kommer att tycka om dem.

    SvaraRadera