fredag 19 maj 2017

Vad jag läser just nu!

Fredag och tiden går alldeles för fort!
Hinner inte med just nu och även om jag inte har jättemycket planerat så känner jag mig stressad.
Usch, har sovit jättedåligt i natt och känner mig inte alls pigg.

Men nu ska jag sluta klaga och försöka vara lite positiv.
Det är ju som sagt fredag, vi ska grilla i kväll och sambon är ledig hela helgen.

Var inne och kikade på Helgfrågan hos Mia och på Bokbloggsjerkan och märkte att frågorna är nästan samma den här veckan så jag tänkte slå i hop det i samma inlägg.

Mia undrar:

Vilken är din sämsta läsmånad och varför tror du det är så?
Bonusfråga: Vad läser du just nu?

Veckans bokbloggsjerka: 

Vad läser du just nu?

Jag har nog ingen månad som jag läser sämre än någon annan över lag.
Inte just nu i alla fall eftersom jag inte har något runt omkring mig som påverka min läsning.
Förutom läslust och ork men det kan ju tryta när som.

Just nu läser jag Nemesis av Jo Nesbø som är fjärde delen i Harry Hole serien.
Har inte kommit så värst lång än men jag gillar den.

Tänkte också kanske börja på Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant om jag känner för det i helgen.


35 kommentarer:

  1. Harry Hole har jag tänkt läsa någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns ju en del böcker i den serien!

      Radera
  2. har inte läst något varken av Nesbö eller Sarenbrant. här strålar solen. jag tänker läsa ute

    SvaraRadera
  3. Harry Hole är en av mina absoluta favoritkaraktärer :)

    SvaraRadera
  4. Boken av Sarenbrant, ingår den i serien med Tiggaren, Avdelning 73 osv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här är en helt ny serie!

      Radera
  5. Har inte läst något av Nesbö, men Sarenbrants bok ligger i läshögen bredvid sängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer gilla Bakom din rygg!

      Radera
  6. Harry Hole har jag läst alla böcker om :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, jag har en del att beta av :)

      Radera
  7. Bakom din rygg ska jag också börja läsa i helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann inte börja med den i helgen var annat som kom emellan men snart så!

      Radera
  8. Blir massor med spänning ser jag.

    SvaraRadera
  9. Bakom din rygg ska jag också läsa snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara många som ska läsa den! Hoppas att den är bra :)

      Radera
  10. Inte läst något av dessa två författare, i motsats till alla andra känns det som. Vill åtminstone försöka klämma in någon Sarenbrant, någon gång. Som vanligt kommer så mycket annat i vägen hela tiden... ;)

    SvaraRadera
  11. Alla läser Sarenbrant! :) Jag väntar på pocket- eller ljudboksversionen.

    SvaraRadera
  12. Jag har läst nästan alla böcker om Harry Hole och just nu lyssnar jag på och läser (växlar lite emellan) Törst, men Nemesis tror jag inte att jag har läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nemesis hette Smärtans hus tidigare, vet inte varför de bytt namn på den!

      Radera
  13. Bakom din rygg är det många som läser nu. Själv läser jag fortfarande Italienska nätter, det går trögt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt men kanske bli bättre att ta en paus och läsa något annat en stund :)

      Radera
  14. Jag håller med dig, veckorna rusar fram! Hoppas att du fått en skön början på helgen i alla fall, och att du är piggare. Jag har själv varit väldigt seg i dag, och knappt gjort något alls, inklusive att läsa. Men Sarenbrants bok kom hem till mig också, så den skall det bli spännande att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen var skön men gick som vanligt alldeles för fort! Hoppas du hade en fin helg också :)

      Radera
  15. Jag började på min Bakom din rygg, kunde inte hålla mig.

    SvaraRadera
  16. Sarenbrant tänkte jag läsa i veckan som kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka hinna med den nu också, då jag inte hann i helgen!

      Radera
  17. Bakom din rygg ska jag börja med i dag :) Har längtat massor!

    SvaraRadera