måndag 15 maj 2017

Tips på en perfekt kväll

När man kommer hem efter en lång dag efter jobb eller skola och man känner sig riktigt trött så kan det vara skönt att bara slänga sig i soffan.

Det är väl kanske inte alltid det går, kanske måste man laga middag, hänga tvätt eller ta hand om barn.
Men när alla måsten är gjorda är det viktigt för mig att få lite egentid och avkoppling.

Steg 1:

Byt om till mysiga kläder exempelvis pyjamas.

Steg 2:

Fixa något kvällsfika.
Kan vara allt från te och en smörgås till frukt eller bara något att dricka.

Steg 3:

Sätt dig på ett bekvämt ställe.
Soffan, sängen eller balkong/uteplats om vädret tillåter.

Steg 4:

Koppla in dina hörlurar och välj ut en ljudbok eller fortsätt lyssna om du redan har en på gång.

Steg 5:

NJUT!




Detta är något jag försöker unna mig så ofta det bara går.

Just nu lyssnar jag på Hemmet av Mats Strandberg.
Det är en riktig rysare så det är ingen risk att man somnar i från den!

Handlar om Joel som precis har flyttat in sin mamma Monika på demensboendet Tallskuggan.
Monika blir ganska så fort bara sämre och sämre och det verkar som något okänt har tagit över henne.

Nina som jobbar på Tallskuggan tar hjälp av Joel för att få reda på vad som händer med Monika och till slut är det inte bara Monika som är i fara utan de själva också.

Jag lyssnar på ljudböcker i mobilen och använder tjänsten BookBeat.
Där finns det tusentals böcker att välja på så tro mig, det finns något för alla.

Vill du prova på en månad kostnadsfritt så kika Här!

Detta inlägg är i samarbete med BookBeat.


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Tyvärr har vi ingen balkong :(
      Men vi har uteplats men just nu håller de på att renovera så vi kan inte använda den just nu..

      Radera