måndag 1 maj 2017

Läsningen i april


April bjöd på hyfsat mycket läsning och härligt omväxlande väder med snö/sol/hagel/regn!

Tio böcker hann jag med att läsa/lyssna på och det känns väldigt bra med tanke på att jag känner att jag knappt har läst alls.

*Syndafloder av Kristina Ohlsson
*Tjejerna på höjden av Frida Malmgren
*Tiden är inte än av Elin Boardy
*Kemisten av Stephenie Meyer
*Bokea : inredning till döds av Grady Hendrix
*Synd av Elin Lucassi
*Se mig, Medusa av Torkil Damhaug
*Istvillingar av S. K. Tremayne
*Mordbrännaren av Anders Gustafson och Johan Kant (ej med på bild)
*Den tusende följaren av Jenny Milewski (ej med på bild)

Månadens bästa:
Syndafloder av Kristina Ohlsson blir månadens favorit.
En jättebra bok och ett bra avslut på en serie. 
Tyckte även om Tiden är inte än av Elin Boardy och Mordbrännaren av Anders Gustafson och Johan Kant.

Månadens besvikelse:
Kemisten av Stephenie Meyer blev jag inte så imponerad av faktiskt.
Jättetråkigt då det var en bok jag verkligen sett fram emot.
Läs min recension här!
Tråkigt att det blev så men kanske spionthrillers inte passar mig eller så var det helt fel tillfälle för mig och den boken.

Övriga tankar:
Två seriealbum blev lästa den här månaden och jag har insett att det är rätt kul med serier.
Skönt att ha något lättsamt att växla med.

Bokea : inredning till döds av Grady Hendrix, var verkligen en läsupplevelse också.
Dels för att den är snyggt utformad men även för dess handling.



16 kommentarer:

  1. Vi läsa flera likadana böcker i april :) Tiden är inte än blev den bästa boken för mig under månaden. Bokea är jag riktigt nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också gillade Elins bok! Ja, Bokea var riktigt spännande :)

      Radera
  2. Verkar ha varit en bra månad. Läste ju också Bokea i mars och den var verkligen speciell :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ska bli kul att läsa din recension sen :)

      Radera
  3. Du har haft en bra läsmånad. Syndafloder vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syndafloder var riktigt bra, synd bara att det är den sista boken i den serien :(

      Radera
  4. 10 böcker är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nöjd. Även fast det var två seriealbum också så är det mer än ag brukar att läsa.

      Radera
  5. Vilken härlig läsmånad. Bokea är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ganska bra tycker jag. Bokea var verkligen en överraskning :)

      Radera
  6. Kemisten blev jag också besviken på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det inte bara var jag då!

      Radera
  7. Jag har också läst Se mig Medusa och Tiden är inte än i april. Gillade dem båda. är nyfiken på Syndafloder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden är inte än tyckte jag mycket om. Se mig, Medusa var helt okej!

      Radera