fredag 12 maj 2017

Astrid Lindgen

Finns det en numera avliden författare som du skulle vilja hedra? 
Vem och varför i så fall?

Detta undrar Annika i veckans Bokbloggsjerka.

Mitt svar blir Astrid Lindgren.
Hon är den första jag kommer att tänka på.

Eftersom jag läser mycket nya böcker mest så lever de författarna, men Astrid är ju en person man är uppväxt med.
Både hennes böcker och filmer är en del av min barndom.

Astrid Lindgren var så mycket mer än bara en författare tycker jag.


Hon var verkligen en person som såg det goda i alla människor och även fast hon inte lever längre så kommer hennes karaktärer leva vidare för alltid!



Passar på att visa en vacker bild från boken Astrid Lindgren av Agnes-Margrethe Bjorvand och Lisa Aisato som är en jättefin bok om Astrid Lindgen.
Kika gärna på min recension här!

15 kommentarer:

  1. Astrid - värd all vår kärlek och beundran!

    SvaraRadera
  2. Astrid - värd all vår kärlek och beundran!

    SvaraRadera
  3. En oförglömlig barnboksförfattare.

    SvaraRadera
  4. Ja, det känns som den givna favoriten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för mig finns det ingen annan att välja.

      Radera
  5. Jag tänkte nog Astrid skulle dyka upp och med all rätta. Bra val Madde.

    SvaraRadera
  6. Blir inte förvånad att någon väljer Astrid Lindgren. Hennes barnlitteratur är något utöver det vanliga.

    SvaraRadera
  7. Astrid är ett utmärkt val!

    SvaraRadera
  8. Självklara valet då det gäller barnboksförfattare OCH medmänniska. :)

    SvaraRadera