torsdag 11 maj 2017

Helgens härligheter

Torsdag innebär snart helg men också Helgfrågan hos Mia!

Vad äter ni ? (gärna recept)
Vad läser ni?
Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio?
Vad smaskar ni på?

Eftersom jag fyller år på måndag så kommer vi nog fira mig lite extra i helgen och då blir det att vi äter sushi.
Det är min absoluta favoriträtt som jag hade kunnat äta varje dag!



Vi kommer titta på Eurovision på lördag kväll men för övrigt så tror jag inte att det blir så mycket film eller serie för min del. 

Vet inte heller om vi kommer smaska på något särskilt.
Är inte så jättesugen på godis eller chips så ofta men det blir nog en hel del koppar te i stället.

Ingen bokrelaterad fråga den här gången men jag slänger in lite om vad jag planerar att läsa i helgen!

Ändring:
Jag är ju helt blind, var ju visst en bok fråga.. Ber om ursäkt att jag inte såg det!!

Har två jättebra böcker på gång.
Läser Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson som är riktigt bra.
Lyssnar även på nya boken Hemmet av Mats Strandberg som också den verkligen är grymt spännande.

Önskar er alla en fin helg!

26 kommentarer:

  1. Sushi är så gott, dotterns pojkvän brukar göra det själv, rena lyxen.Pernilla Ericson måste jag börja läsa eller lyssna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gjort sushi själv ett par gånger men blir inte alltid så bra.
      Pernilla Ericson är riktigt bra!

      Radera
  2. Låter härligt. Grattis i förskott! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i förskott och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Det ska bli så spännande att läsa dina recensioner :)

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen, lite i förskott!

    SvaraRadera
  6. Jag blev så väldigt besviken på Färjan, är Hemmet bättre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemmet är inte lik färjan alls, även fast jag gillade färjan också.
      Det är mindre karaktärer i Hemmet och mer krypande otäckt.

      Radera
  7. Sushi är ett av alternativen i dag, det är så fantastiskt gott :) Grattis i förskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja sushi är det godaste som finns :)

      Radera
  8. Jag är inte så speciellt förtjust i sushi faktiskt.Vet inte om jag klarar att läsa Mats Strandbergs böcker. De kanske är för skrämmande för mig.

    SvaraRadera
  9. har lite problem med sushi, trots att jag gillar Japan och det japanska. Färjan läste jag, men jag tyckte att den var gräslig fast välskriven

    SvaraRadera
  10. Åh, grattis i förskott. Sushi är jättegott. Det kanske får bli det någon dag nästa vecka. Pernilla Ericsons bok har jag beställt men den skickades idag så jag lär läsa den nästa vecka.

    SvaraRadera
  11. Tänk att jag aldrig käkat sushi... har liksom missat det på något vänster. ;)

    SvaraRadera
  12. Sushi är gott:-) Och Pernilla Ericsons bok riktigt bra. Grattis i förskott.

    SvaraRadera
  13. Mats Strandbergs nya har jag också funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  14. Sushi är gott. Själv har jag kalasat på resterna efter releasen.

    SvaraRadera