torsdag 18 maj 2017

Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson



Beskrivning från Adlibris:

"Polis Liv Kaspi är tillbaka, i uppföljaren till hyllade thrillern "Spåren vi lämnar efter oss". Utredningsteamet Erlagruppen återförenas, och ställs inför sin svåraste utmaning någonsin.
En rättegång som närmar sig.
En torped med uppdraget att mörda polisens källa.
En förrädare inom poliskåren, som leder torpeden rätt.
Och nyckelvittnet som ska röjas ur vägen är Erlagruppens "fixare" - Rickard Falke. Polis Liv Kaspi dras in i en dödlig kamp mot den undre världens mäktigaste man.
Hon måste använda all sin skicklighet för att avvärja hotet, och de hon älskar mest blir till måltavlor..."


Mina tankar:
När jag läste första delen, Spåren vi lämnar efter oss blev jag helt tagen. Vilken bra bok så mina förhoppningar på fortsättningen var väldigt höga.

Blir absolut inte heller besviken på den här även om jag inte sugs in i berättelsen lika snabbt som förra gången och att det tar ett tag innan jag fastnar men när jag väl gör det är det sträckläsning som gäller.

Den här serien har allt.
Bra karaktärer, spännande handling och driv i berättelsen.
Det är lättläst och sidorna bara flyger fram.
Bra personporträtt blandas med en lagom dos action och dramatiska vändningar.

Pernilla Ericson kan nog ta plats på tronen bland de andra stora svenska deckarförfattarna.

Betyg:

4,5/5

Finns på Adlibris / Bokus

Tack HarperCollins för boken!




1 kommentar: