torsdag 17 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 11

Jag tror att jag har missat att de senaste veckorna svara på Veckans bokbloggsfråga men i dag tänkte jag passa på.

Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bokbloggen. Vad jobbar du med eller pluggar till? Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad?

Jag har haft turen att kunna arbeta på bibliotek utan utbildning de senaste 4 åren men nu sen två månader tillbaka är jag arbetslös.
Känner mig rätt så vilsen och vet inte riktigt vad jag vill göra.
Älskade mitt jobb och går väl lite i tankarna på att utbilda mig till bibliotekarie men samtidigt är det ett stort steg.
Vill gärna plugga men vet inte om jag är redo för det än.
Svårt att förklara!

Så böcker har ju varit en del av mitt arbetsliv under lång tid men nu är det bara ett fritidsintresse.
Mitt drömjobb är nog att arbeta med böcker på ett eller annat sätt men vi får se vad som händer i framtiden!

17 kommentarer:

  1. Hoppas att du hittar någonting som du känner att du vill jobba/utbilda dig inom!

    SvaraRadera
  2. Förstår din vilsenhet, den är hemsk. Hoppas du hittar något som du trivs med!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar något du vill hålla på med!

    SvaraRadera
  4. Det är jobbigt att vara vilsen! Och jag tycker man ska ta sig tid på att komma fram till vad man vill göra, att inte försöka stressa fram ett svar. Utan ge det tid att växa fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl därför jag inte riktigt känner att jag ska hoppa på en utbildning just nu utan vänta lite kanske.

      Radera
  5. Ja inte är det lätt och att utbilda sig kostar både tid och pengar.
    Har ni ingen vikariepool eller något du kan lista dig i tills du vet.
    Vi har aldrig några vikarie och sätta in när det behövs.

    SvaraRadera
  6. Å, denna vilsenhet! Jag känner något liknande. Hoppas du hittar något du trivs med!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du hittar något som du känner skulle passa dig.

    SvaraRadera
  8. Det viktigaste är nog att satsa på det man tycker är kul, och det verkar du ju veta vad som är :)

    SvaraRadera
  9. Hoppas du hittar något tillslut. Utb är ju bra ändå.
    Kram Cissi

    SvaraRadera