söndag 6 mars 2016

En smakebit på søndag


Den här helgen har verkligen gått fort och jag som hade massor planer känner att jag inte fått något gjort.
Fick även lite oväntat besök i dag så har inte hunnit med att sätta mig vid datorn förrän nu.

Vill påminna alla som gillade boken Springfloden av Cilla och Rolf Börjlind att kika på Svt1 i kväll klockan 21.00 då serien har premiär! 

Den här helgen har jag läst boken Bro bro breja av M.J Arlidge och det är andra delen i serien om kriminalkommisarien Helen Grace.

"Den anstötliga lådan stod kvar i rummet. Locket föll sakta bakåt och avslöjade ett ord som stod skrivet i mörkrött på  insidan: ONDSKA. Det var den perfekta presentationen av lådans förfärliga innehåll. Där, på en bädd av smutsiga tidningspapper, låg ett mänskligt hjärta."


25 kommentarer:

  1. Huga! Det var en ruggig låda. Tack för kuslig smakbit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inget man vill ha i posten direkt :/

      Radera
  2. Låter onekligen riktigt intressant! =)

    SvaraRadera
  3. ska faktiskt ge Springfloden en chans ikväll. känner varken till författare eller titel i din smakebit. men tack för den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillade Springfloden. Tyckte första avsnittet var helt okej!

      Radera
  4. Bro bro Breja är jag riktigt sugen på att läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Hoppas du får tillfälle att läsa den :)

      Radera
  5. Isch! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  6. Den här serien har jag hört en del positivt om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har blivit populär och med all rätt, väldigt spännande böcker :)

      Radera
  7. Spännande värre! Gillade Ole dole och vill läsa denna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hoppas du kommer gilla den här också!

      Radera
  8. Jag har inte skaffat mig Ole dole än, men det tror jag nog att jag gör. Sedan kanske det blir Bro bro breja också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du hade gillat dessa böcker!

      Radera
  9. Ingen direkt mysig upptäckt. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Åhh måste börja på denna snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det tycker jag verkligen du ska ;)

      Radera
  11. Tack för smakbiten! Vet inte om jag vill läsa den eftersom jag tyckte Ole dole var så äcklig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä då kanske inte den här passar heller för den är riktigt ruggig emellanåt :)

      Radera