torsdag 17 mars 2016

Konsten att vara Caroline av Peter Barlach

Beskrivning från Adlibris:


Tjugofemåriga Caroline väntar på att livet ska börja. Drömmen är att öppna en egen tapasrestaurang. Problemet är bara att det fattas minst en halv miljon i startkapital. Så tills vidare får hon nöja sig med jobbet i delidisken på matjätten Maxfood.
Mellan arbetspassen lagar hon mat, träffar fel typ av män, umgås med sin pappa, en småkriminell, före detta stjärnkock, och får upp ögonen för ensamstående mamman Bente. Hon försöker också närma sig sin egen mamma, som fastnat i sorgen efter Carolines lillebror.
Så en dag får Caroline en högst annorlunda förfrågan från en kollega. Hon erbjuds delta i ett brott, som om det lyckas, skulle kunna gjuta liv i hennes drömmar ...Konsten att vara Caroline är en modern Robin Hood-skröna - en varm och skruvad roman med mycket humor och spänning.



Mina tankar:

Jag lyssnade på den här boken och jag måste börja med att säga att inläsningen av Frida Hallgren är fantastisk!
Blev förvånad över hur mycket jag gillade den här boken.
Den känns inte som en typisk "Maddebok" men jag blev verkligen positivt överraskad.

Trots att boken inte är särskilt lång så ryms det otroligt mycket.
Det är spänning, humor, drama och familjeproblem i en härlig blandning.
Caroline är en helt underbar karaktär och man kan inget annat än att heja på henne.

Kommer absolut att lyssna på fortsättningen så fort jag får chansen.

Betyg:

4/5

Finns att köpa på Adlibris / Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar