söndag 13 mars 2016

Släktet - En smakbit

Blir en lite senare Smakbit i kväll eftersom jag har haft fullt upp hela dagen.

Läser just nu Släktet av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan.

I bokens början så landar ett plan på  flygplatsen i New york och efter ett par minuter blir allt svart och radiotornet förlorar all kontakt med planet.
En specialgrupp anländer till flygplatsen för att ta sig in i planet.
Till en början så tror alla att det är något virus som drabbat passagerarna men det visar sig vara vampyrer!

"Eph gick in först. Stillheten var påtaglig. Nora följde efter och ställde sig bredvid honom längst fram i mittenkabinen.
Lik satt vända mot dem i rad efter rad. Ljuset från Ephs och Noras ficklampor reflekterades svagt i deras öppna, döda ögon, som juveler."

28 kommentarer:

  1. Skrämmande smakbit :) Skönt att man inte behöver läsa allt, lättskrämd som jag är ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä det är tur att det finns olika slags böcker så det finns något för alla :)

      Radera
  2. Denne hørtes skummel ut! Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  3. Låter spännande och läskigt! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  5. Vad obehagligt.. tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vampyrer är nog inte så mysiga :)

      Radera
  6. väldigt otäckt bara på den lilla biten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här boken börjar väldigt otäckt. Är i mitten nu och det är lite segare. Hoppas på att det tar sig snart igen :)

      Radera
  7. De här böckerna är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört mycket bra om böckerna sen har det ju blivit tvserie också!

      Radera
  8. Jag har kikat på de här böckerna otaliga gånger, men jag tror jag har slutat med det nu. Tittade på ett par avsnitt av TV-serien och insåg att det här var så långt från mig som det nästan går att komma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok! Jag har inte sett serien än men om jag gillar böckerna så blir det nog att jag kanske kika på det :)

      Radera
  9. Tack för smakbiten, verkar spännande.

    SvaraRadera
  10. Det var en oväntad vändning tycker jag, vampyrer alltså :) Låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vampyrer är väl det sista man tänker på!

      Radera
  11. Jag gillar ju Guillermo Del Toro och denna bok låter riktigt spännande. Tack för smakprov! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen erfarenhet av Del Toro sen tidigare men det är väl mest film han sysslat med tidigare? Kanske få kolla upp det :)

      Radera
  12. Vilken fin blogg du har! Jag har precis startat min egen bokblogg. Jag skulle bli jätteglad om du ville kika in där och säga vad du tycker :)

    https://bokhyllningar.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit inne och kikat och det ser jättefint ut!
      Tack för dina fina ord :)

      Radera