torsdag 15 oktober 2015

7 frågor!




Hittade 7 frågor inne hos Vargnatts bokhylla och tyckte det kunde vara lite kul att svara på de.

1. Hur hittar du nya böcker att läsa?
Då jag arbetar på bibliotek så är man alltid bland böcker så det är inte svårt att hitta nya böcker att läsa.
Sen läser jag mycket bokbloggar och då får man ju mängder av tips.
Sen givetvis på Bokus och Adlibris som jag är inne på minst en gång om dagen och "fönstershoppa".

2. Hur kom det sig att du började gilla att läsa?
Jag var rätt ensam som barn och tonåring och hade inte så mycket att göra mer än att läsa.
Har alltid gillat språk och att ta reda på fakta genom böcker.

3. Hur har din smak för litteratur förändrats under åren?
Nä jag tror inte den här ändrats så mycket. Har alltid gillar deckare, mysterier och ungdomsböcker.

4. Hur ofta köper du böcker?
Inte så jätteofta längre då jag försöker att hålla igen på det lite.
Sista tiden har jag fått ganska mycket recensionsexemplar så jag har så jag klarar mig ett tag framöver.

5. Hur kom det sig att du började bokblogga?
Läste ganska mycket bokbloggar och tänkte att det verkar kul och på den vägen är det!

6. Hur reagerar du om du inte tycker om slutet på en bok?
Kan nog bli ganska arg och besviken om slutet är jättedåligt, särskilt om det är en bok jag har tyckt om.

7. Hur ofta bläddrar du fram och smygtittar på slutet av en bok?
Aldrig!
Vet att för många år sedan brukade jag göra det, i bland läste jag sista sidan i boken först!
Haha men nu gör jag inte det!

7 kommentarer:

  1. nej, meningslöst att tjuvtitta på slutet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu håller jag med men förr så tyckte jag det kändes bättre att läsa om jag visste hur det skulle sluta :)

      Radera
  2. Måste klia rejält i fingrarna på jobbet kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  3. Jag har samma "problem" då jag jobbar på bibliotek också. Man hittar heeela tiden nya böcker att läsa, alldeles för många x)

    SvaraRadera
  4. Man får ju verkligen tokmycket boktips när man jobbar bland böcker :)

    SvaraRadera