söndag 25 oktober 2015

De underkända - En smakbit!

I dag får vi en timme extra till läsning och det passar mig utmärkt eftersom boken jag just nu läser är väldigt spännande.

Kedjor. Handklovar.
Han  hade börjat skrika och rycka i bojorna men tystnat när han hörde den bekanta rösten.
"Ingen kan höra dig och du kan inte ta dig loss."
Nya skrik. Vad fan hände? Vad i helvete höll han på med? Hot och vädjande om vartannat. Mest hot.
"Lugna ner dig. Du kan vara  härifrån om en dryg halvtimma. Förutsatt att du får godkänt förstås."
"Vadå, godkänt?" hade Mirre frågat. "På vad?"
Sextio frågor.
Trettio sekunders betänketid på varje.
En tredjedel av svaren måste vara rätt.
"Vad händer annars?" hade Mirre undrat.


Boken jag läser är De underkända av Hjorth/Rosenfeldt och det är den femte boken i serien om kriminalpsykologen Sebastian Bergman.

29 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt när jag ska börja läsa den här serien. Har de tre första delarna stående beredda i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du ska börja läsa den på en gång för den är väldigt bra :)

      Radera
  2. Det här är en serie som jag har funderat på att läsa. Men så var det det där med nya serier...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här serien är verkligen läsvärd!

      Radera
  3. Jag har läst första delen i den här serien men sen kom några andra böcker mellan. Den här verkar spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara i bland, hoppas du hittar tillbaka till serien :)

      Radera
  4. Rysligt värre!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Har läst de första delarna i den här serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Alle ekstra timer og tider man kan bruke til å lese mottas med takk :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. har ännu inte läst något av Hjorth och Rosenfeldt. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tillfälle att göra det!

      Radera
  8. Har fått mange fine smakebiter i dag, denne er en av dem. Lite med lesning, men har gjort mye annet! Ha en fin søndag videre.

    SvaraRadera
  9. Jag har länge tänkt att jag ska läsa något av Hjorth/Rosenfeldt, men det finns ju så många andra böcker man vill läsa... :) Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  10. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Ja, vad händer annars? Det kan man undra... Tack för spännande smakbit! :)

    SvaraRadera
  12. Har läst den första boken i serien sen kom jag av mig, så många böcker en vill läsa...... Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  13. Jag har läst hela serien så denna väntar på mig, men jag lyssnar nog på den.

    SvaraRadera
  14. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  15. Låter som en otäck lek, svårt att tänka mig att det händer något bra om han förlorar...

    SvaraRadera