onsdag 14 oktober 2015

Mitt hjärta går på av Christoffer Holst

Beskrivning från Adlibris:

Den 22-åriga konditorn Chavve är antagligen den ensammaste romantikern på hela Södermalm. Efter tre år i storstaden har han fortfarande inte lärt känna någon och varje kväll slutar i ensamhet med stora bakverk framför filmenTitanic. På andra sidan vattnet bor Pontus kvar i pojkrummet hos sin brokiga familj. Skådisdrömmarna har bleknat, tillsammans med allt det där andra som skulle bli framtiden, och har ersatts med hypokondri och tvångstankar.

När en dejtingapp kopplar samman killarna blir de snabbt en del av varandras liv, och Chavve verkar äntligen ha hittat det han sökt efter så länge. Men Pontus liv kraschar, och allt som blev så bra är plötsligt borta. Fast Chavve tänker inte ge upp så lätt. Och han har en plan.



Mina tankar

Det här är nog höstens varmaste bok.
Den är mysig, rolig och rörande.

Detta är första boken jag läser om två killar som blir kära i varandra och det tyckte jag var extra intressant eftersom det nästan alltid är kille och tjej.

Åh det är en sådan mysig bok som man bara vill krypa ner under en filt och läsa.
Trots att boken även har en del allvarliga undertoner som psykisk ohälsa så tar det aldrig över den där varma pirrande känslan man har under läsningen.

Allt är så fint beskrivet och miljöbeskrivningarna är tveklöst bäst, känns som man ser allt framför sig.
När boken är slut så börja jag tänka: Snälla någon gör en film av det här!!
Hade blivit en perfekt romantisk komedi!

Det här är Christoffer Holst debutbok och jag ser verkligen fram emot vad han kommer leverera i fortsättningen.

Tummen upp!

Betyg

4,5/5

Nu lyssnade jag på den här som ljudbok men har även fått en bok från förlaget Bokfabriken - Tack så mycket!

Köp boken på Adlibris / Bokus Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar