lördag 3 oktober 2015

Glada hälsningar från Missångerträsk av Martina Haag

Beskrivning från Adlibris:


"Stockholm. Nadja har längtat efter barn i hela sitt liv, men inte träffat den rätte. Men nu, när hon närmar sig 45 och fortfarande är barnlös singel så bestämmer hon sig för att göra någonting åt saken. Kosta vad det kosta vill.


Missångerträsk. Lotta har fått nog. Hon och Magnus har inte legat med varandra på över ett år. Nu ska de åka till Paris och ta in på hotell, rädda äktenskapet och prova alla former av sex som de inte har testat hittills.

Två systrar, en innerstadsstockholmstjej och en småbarnsmamma i Lappland gör en hemlig överenskommelse om att hjälpa varandra. Men det går inte riktigt som de har tänkt sig.Glada hälsningar från Missångerträsk är en varm och rolig bok om hur livet kan ta oväntade vändningar."

Mina tankar
När jag såg filmtrailern för Glada hälsningar från Missångerträsk ville jag läsa boken direkt.
Som tur fanns den på Storytel så jag började lyssna på den samma dag.
En riktigt rolig och knasig historia och jag skrattade högt genom hela boken.
Visst blev det i bland lite för konstigt och galet och hade jag läst boken så hade jag nog blivit irriterad emellanåt, men att lyssna på den fungerade utmärkt.

Inläsningen görs av Martina själv och hon läser jättebra tycker jag.

Nu vill jag gärna se filmen också även ifall jag misstänker att den skiljer sig lite från boken.

Betyg

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon
Eller gör som jag och lyssna på Storytel


2 kommentarer:

  1. Har inte läst något av Martina Haag men kanske jag borde prova på!

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt lite sugen på att se filmen :) Och så klart läsa boken!

    SvaraRadera